inrednings problem

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Birgitta W
    • October 2005
    • 2764

    #16
    Ursprungligen postat av heeke
    Som sagt, så länge man inte satsar på total symetri, så kommer det gyllene snittet in på mängder av ställen utan att man tänker på det. Just pga att det ser naturligt ut.
    "Gyllene snittet" kommer naturligt, det passar vår blick. Den enda gång man egentligen behöver räkna med "gyllene snittet" är när man målar en tavla t.ex. För att placera fokus på rätt ställe t.ex. Ser det konstigt ut så har man nog missat "gs".
    Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

    Min zoon :
    http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

    Kommentar

    • heeke
      • April 2003
      • 5033

      #17
      Se akvariet som en tavla, skapa fokus, ett blickfång. Jag påstår inte att jag är någon "konstnär", men alltför många kör någon stängelväxt längs bakrutan, en solitär framför filtret i ena hörnet och någon annan lite större i det andra. För all del också växtlösa eller nästan växtlösa kar är allt för ofta designade med rutorna som utgångspunkt.
      heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

      Kommentar

      • bobbyfuller
        • October 2005
        • 538

        #18
        så blev det

        Hittade nog verken den gyllene snittet eller något annat he he....
        Jag bytte ut mina stenar mot enbart lavasten, tog 2 rötter och la på varandra
        fick en liten öppen yta på det viset. gjorde ett stenrös av lavasten som kanske inte ser naturligt ut men fiskarna gillar det och jag accepterar det. bytte ut bakgrunden mot en blå bakgrund tyvärr blev det inte lika blått som det akvarium
        jag så här på zoopet under medlemsbilder vet inte va jag gjorde för fel?
        provade att trycka upp den så den låg mot glaset men det hjälpte inte mycket.
        kanske ska jag ha rampen längre bak. Tror att "snittet" kommer av sig självt. Har inte hållt på i åratal men tillslut hittar man nog det perfekta snittet
        god jul & gott nytt år
        /bobbyfuller
        Bifogade filer
        **Juwel Trigon 190L**
        If you are an Elvis fan, no explanation is necessary.
        If you are not an Elvis fan, no explanation is possible.

        Kommentar

        • Malplacerad
          • April 2005
          • 257

          #19
          Jag tycker det ser bra ut, om du ska ändra på något så gör det ena stenröset högre än de andra två, då blir det inte så linjärt.
          http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=401577

          Kommentar

          • sunkan aspidoras
            • June 2005
            • 925

            #20
            Ett tips är att luta alla växter framåt mot rutan! det ger en snygg effekt...

            Kommentar

            • CalleAkvarist
              • November 2005
              • 1059

              #21
              Gungande växter = ser naturligt ut!!

              Det ser naturligt ut om växterna gungar lite. Det fixar man genom att köpa plastväxt som man vrider stjälken på tills den blir tunn. Då gungar den så länge vattnet vid växten ej är stillastående!

              Lycka till!!

              Kommentar

              • Nils Holmström
                • November 2004
                • 2195

                #22
                Eller så har man riktiga växter, som oftast gungar lite om mna bara har tillräckligt med ström i karet...
                222 liter Malawi

                Kommentar

                • bobbyfuller
                  • October 2005
                  • 538

                  #23
                  gungande växter

                  har jag men det är inte lätt för er att se på en stillbild
                  /bobbyfuller
                  **Juwel Trigon 190L**
                  If you are an Elvis fan, no explanation is necessary.
                  If you are not an Elvis fan, no explanation is possible.

                  Kommentar

                  • Nils Holmström
                    • November 2004
                    • 2195

                    #24
                    För attt komma med ett mer konstruktivt tips föreslår jag att du införskaffar någon större rot, som går nästan hela vägen upp till ytan och som du kan ha i ena sidan av karet, en sorts genväg till ett gyllene snitt!
                    Det är ju dyrt som katten, lade själv ut 300 pix på rötter häromdagen, men det är lätt värt det!
                    222 liter Malawi

                    Kommentar

                    Arbetssätt...