inredningsförslag (bilder finns)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Elina
    • February 2005
    • 128

    inredningsförslag (bilder finns)

    Har äntligen fått min förbaskade trädknöl att sjunka!! Jippiii!
    Fick iofs dela den på mitten för att den inte ska ta upp halva karet
    Tänkte ha den andra delen på andra på andra sidan, men tror det kan bli för mycket trä.... den är större än den delen jag har i nu...

    Har ni några förslag på vad man kan göra i högra hörnet? Nåt stenröse kanske?
    Vill gärna ha bildförslag om det finns! Behöver inspiration!

    Karet som det ser ut just nu (nyinrett därför grumlingen):
  • Tastyfish
    • February 2005
    • 1761

    #2
    lite lågt med grus? när du har så ljust grus skär sig rötterna mot ljuset av sanden, tro mig .
    vattenpest blir förresten bara skitigt i min åsikt, hornsärv, cabomba(rätt svår växt när den inte trivs) och hygrophila är bättre val om jag ser rätt!

    bra gjort med pumpen! då kan du inreda roligare! ja tycker du borde gå lite efter något iwagumi-aktigt kanske? eller kanske rejält med rötter så att det blir ett stort virrvarr med rötter som fiskarna kan gömma sig i, så många möjligheter så svårt o förklara rätt
    Min Zoon 250l Terrarium 250l Akvarium
    Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1
    Måste skaffa mig fler djur!

    Kommentar

    • Elina
      • February 2005
      • 128

      #3
      Ursprungligen postat av Tastyfish
      lite lågt med grus? när du har så ljust grus skär sig rötterna mot ljuset av sanden, tro mig .
      Jo jag vet, gruset är i lägsta laget... räknade inte med att det skulle gå åt så mycket till att hålla trädknölen på plats Å andra sidan ser det nog mindre ut än vad det är, eftersom jag har gjort så det sluttar mot framrutan, dvs det är kanske ca 8 cm vid bakrutan och 2 vid framrutan... typ...
      Men jag tror ändå jag ska köpa till lite...
      Hmm... så ljust tycker jag inte gruset är. Det är ju vanlig engelsk sjösten...

      Ursprungligen postat av Tastyfish
      vattenpest blir förresten bara skitigt i min åsikt, hornsärv, cabomba(rätt svår växt när den inte trivs) och hygrophila är bättre val om jag ser rätt!
      På vilket sätt blir vattenpesten skitig? Anledningen till att jag valde den är att den förhoppningsvis ska stå emot angreppen från mina slöjstjärtar... Dom äter växter hej vilt.... Gjorde en chansning med de andra, får se hur länge de får vara ifred

      Kommentar

      • Tastyfish
        • February 2005
        • 1761

        #4
        ok men kanske skrapa fram lite av dom där 8 cmarna där bak då?

        jag har haft vattenpest därenere i snart ett år, redan dom första månaderna hittade jag flingfoder alger o annat dyl i det!

        byt adress till www.zoopet.com också! www.zpet.se är den gammla där kan man inte göra smileys som du ser .

        sök på zoopet och nyckelord; äts inte av växtätare dom växterna äter dom inte upp, sen kan du ju sätta stenar runt växterna så dom inte blir uppgrävna och uppätna, är det slöjstjärtar du har?
        Min Zoon 250l Terrarium 250l Akvarium
        Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1
        Måste skaffa mig fler djur!

        Kommentar

        • Elina
          • February 2005
          • 128

          #5
          Okej! Har bytt till zoopet.com nu

          Jajjamen, det är slöjstjärtar jag har! Bara två stycken än så länge... dom två och en liten mal i mitt nya stora 240-liters kar! Känns så himla kul att byta upp sig från 45 liter till nästan 200 liter mer!

          Vet inte riktigt vad jag ska ha för fiskar mer... vill nog inte bara ha slöjstjärtar... Förslag?

          Kommentar

          • Simon B
            • January 2005
            • 395

            #6
            Vad gar du för temp i karet?

            Är det utan värmare så kanske kardinalfiskar eller någon barb sort. Kan rekommendera Guldbarb. Tåliga, fina och lever länge om man har tur.
            Någon gurami sort kan säkert funka till exempel mosaik gurami eller blå gurami.
            Mina akvarier:

            180l Sällskap
            112l SA biotop

            Kommentar

            • Elina
              • February 2005
              • 128

              #7
              Ursprungligen postat av Simon B
              Vad gar du för temp i karet?
              Hej Simon!
              Har inte hunnit skaffa en termometer än tyvärr, har önskat mig en i julklapp
              Men eftersom jag inte har någon värmare i (har dock en som jag inte har velat sätta i än, eftersom jag inte kan kolla temperaturen) så borde vattnet vara rumstempererat,ca 20-22 grader. Hade tänkt att 23 grader skulle vara lagom sen, när jag väljer andra fiskar. Vill inte att mina slöjstjärtar ska få det för varmt...

              Ååh vad kul med lite fiskförslag! Ska kolla in dom du rekommenderar å se om det finns någon som passar! Har faktiskt gått å funderat på att skaffa marmorgurami, men det känns lite läskigt när man inte vet hur dom kommer gå ihop med slöjjisarna. Kanske ska göra ett försök iaf, dom är så himla fina!Vvi får väl se sen när jag har termometer och allt.

              Ska kika lite på fiskar nu

              Kommentar

              • Tastyfish
                • February 2005
                • 1761

                #8
                finns botier som vill ha lägre vatten temp dock kan barber ligga i fara när guldisarna blir större
                Min Zoon 250l Terrarium 250l Akvarium
                Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1
                Måste skaffa mig fler djur!

                Kommentar

                Arbetssätt...