Svartmålad glasskiva?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rimturs
    • September 2005
    • 71

Svartmålad glasskiva?

Hejsan,
    Har tänkt om angående min bakgrund och funderar nu på att måla bakgrundsglaset svart istället och inreda med egna rötter, växter osv.

Någon som har erfarenhet av det här?

Blir det fult om man inte har en massa moduler och liknande som kostar skjortan för en fattig student?
    "Vegetarian" - fornnordiskt ord för "Dålig jägare"
  • Kjell Fohrman
    Administrator

• December 2001
    • 48148

Vill nog påstå att jag tycker att en svartmålad bakruta är bra mycket snyggare än de allra flesta av de affischer som säljs i handeln.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• Schull
      • August 2004
      • 2889

Schull vid tangenterna :-)

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Vill nog påstå att jag tycker att en svartmålad bakruta är bra mycket snyggare än de allra flesta av de affischer som säljs i handeln.
      satt just och tänkte svara samma, Egyptiska tempel som bakgrund! hur fint är det (framförallt hur naturtroget?).
      Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

Kommentar

• ralp
        • October 2004
        • 639

Svart pastfolie som finns på byggvaruhusen klistrat på bakrutan är jättefin tycker jag.

Hejhopp. Ralf
        110 Liter > Microrasbora sp. galaxy; Neocaridina sp. "Red Cherry"; Trichopsis pumilus;
        Vittina semiconica; Neripteron auriculata
        18 Liter > Carinotetraodon travancoricus
        16 Liter > Neocaridina sp. "Red Cherry"; Clithon corona

Kommentar

• Kjell Fohrman
          Administrator

• December 2001
          • 48148

Ursprungligen postat av Schull
          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          satt just och tänkte svara samma, Egyptiska tempel som bakgrund! hur fint är det (framförallt hur naturtroget?).
          Tycker faktikst t.o.m. det ser ännu värre ut med de "naturtrogna" affischer med växtmotiv etc. som finns i handeln.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• Rimturs
            • September 2005
            • 71

De plastbakgrunder som finns i affärer är äckligt fula.

Blir plastfilm snyggt? Vill inte ha det så det glänser eller så. Verkligen kolsvart ska det vara.
            Senast redigerad av Rimturs; 21 November 2005, 23:09.

Kommentar

• zorox
              • November 2005
              • 144

Jag tog en svart sopsäck. jag skrynklade den så mycket jag kunde. Sen klippte jag till de så det passade och satt dit. nu är det kolsvart bakrund + att det ser ut som en klippa,.
              646 liters kar på G

Min ZOON : http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=537759

Kommentar

• Rimturs
                • September 2005
                • 71

Vill inte ha något som ser ut som något.
                Bara så kolsvart som går.

Kommentar

• SeanChai
                  • May 2005
                  • 498

tänk bara på att om du målar glaset på baksidan är du lite låst av det senare. inte helt lätt att få bort från vad jag hört. om du nu skulle vilja ha en annan färg senare alltså. kanske kan testa att måla wellpapp eller något i den stilen och sätta fast den bakom glaset, då har du iaf möjligheten att byta ut det.

// SeanChai
                  Min Zon

Kommentar

• Rimturs
                    • September 2005
                    • 71

Ursprungligen postat av SeanChai
                    tänk bara på att om du målar glaset på baksidan är du lite låst av det senare. inte helt lätt att få bort från vad jag hört. om du nu skulle vilja ha en annan färg senare alltså. kanske kan testa att måla wellpapp eller något i den stilen och sätta fast den bakom glaset, då har du iaf möjligheten att byta ut det.

// SeanChai
                    Tack för idén
                    Som sagt: Jag avskyr sådan där plastfilm med vattenbakgrund och någon gång i framtiden kommer jag säkert vilja ha BTN eller liknande. Då spelar inte det svarta någon större roll.

Men ska titta på möjligheten att göra så!

Kommentar

• SeanChai
                      • May 2005
                      • 498

...jag använder som tidigare nämnts en sopsäck, det ser helt ok ut. när ljuset släcks i akvariumet blir det dock lite för mycket speglande från andra lampor i rummet (vardagsrummet), det är ju inte alltid man vill ha helt släckt i rummet när man sitter uppe på kvällarna. annars tycker jag att sopsäck fungerar tillfredställande tills vidare.

// SeanChai
                      Min Zon

Kommentar

• faebo_tarzan
                        • December 2004
                        • 119

Jag har målat min bakgrund svart med vattenbaserad matt färg. Det blir bra och man kan fokusera på vad som finns i akvariet istället för bakgrunden och det passar bra med gröna växter.

Kommentar

• MoZZe
                          • August 2005
                          • 529

den blåa färgen som de flesta affärer har på sina kar tycker jag e grymt snygg. Det får mer ljus i karet, och det framhäver växterna på ett bra sätt. Har man en mörk bakgrund så ser du inte kontrasten av bladen på växterna som du hade gjort om du hade en ljus bakgrund.

Men det e bara vad jagtycker, smaken är ju fortfarande som baken, delad i 2 delar.
                          240l Växtkar | 112l Sälskapskar

Min Blog

Kommentar

• Lucas_no1

Det är smartare att sätta på svart plastfilm än att måla!
                            Tänk när du lyckats få en snygg repa i framglaset och tanken slår dig att om jag inte målat karet så skulle jag ju bara kunnat vända repiga sidan mot väggen.

Bara en tanke :-)

Kommentar

• androxe
                              • August 2005
                              • 854

Ursprungligen postat av MoZZe
                              den blåa färgen som de flesta affärer har på sina kar tycker jag e grymt snygg. Det får mer ljus i karet, och det framhäver växterna på ett bra sätt. Har man en mörk bakgrund så ser du inte kontrasten av bladen på växterna som du hade gjort om du hade en ljus bakgrund.

Men det e bara vad jagtycker, smaken är ju fortfarande som baken, delad i 2 delar.
                              ord!!

Kommentar

Arbetssätt...