Landdel i akvarie för vattensköldpadda

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eric Josefsson
    • October 2005
    • 24

Landdel i akvarie för vattensköldpadda

Tjenare! Ny på forumet men har hållt på med min sköldis i många år.

Problemet är att han behöver en landdel, stenar flyttar han lätt och en landdel är raserad på nolltid. allt för stora stenar vill jag inte använda p.ga skaderisk.
    Jag har testat att siliconlimma stenar men det håller inte längre för det

Såg en annons på ett akvarium häromdagen där det var byggt en 3-d bakgrund i akvariet på ena väggen.

Funderade på om det finns något lämplig material för det.. något byggskumaktigt kanske som går skulptera upp en landdel men inte är giftigt?

Någon som har tips?

/Mvh Eric
  • y0da
    • August 2005
    • 1697

Du kan bygga en bakgrund i frigolit+cement+lack till akvarium. Sök på frigolit+bakgrund här på forumet så hittar du massvis med trådar om det.
    Dock vet jag inte hur det fungerar till sköldpaddor? Har inte de rätt vassa klor som de kan riva sönder bakgrunden med? (Har inte hållt en sköldpadda på säkert 10 år, men jag har för mig att den har klor...?)
    http://www.y0da.se

540L SA

Kommentar

• Gimbo
      • January 2005
      • 2734

Ursprungligen postat av Eric Josefsson
      Tjenare! Ny på forumet men har hållt på med min sköldis i många år.

Problemet är att han behöver en landdel, stenar flyttar han lätt och en landdel är raserad på nolltid. allt för stora stenar vill jag inte använda p.ga skaderisk.
      Jag har testat att siliconlimma stenar men det håller inte längre för det

Såg en annons på ett akvarium häromdagen där det var byggt en 3-d bakgrund i akvariet på ena väggen.

Funderade på om det finns något lämplig material för det.. något byggskumaktigt kanske som går skulptera upp en landdel men inte är giftigt?

Någon som har tips?

/Mvh Eric
      Gör en mall av något det ett hönsnät och tidningar. Sedan gipsar du på det. Borde gå att ta loss från tidningen när det har stelnat. Har aldrig provat och leka med det
      -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

Kommentar

• Eric Josefsson
        • October 2005
        • 24

Jodå, dom har klor men klöser inte i materialet utan anledning.. men man vet adrig vad tusan dom hittar på, går kanske limma någon slityta på det senare annars?

Ska söka lite på frigolit då så får vi se om jag blir klokare

Kommentar

• y0da
          • August 2005
          • 1697

Där har du en liten guide om det.
          http://www.y0da.se

540L SA

Kommentar

Arbetssätt...