Staty dekorationer...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LaPerla
    • March 2005
    • 40

    Staty dekorationer...

    Någon som vet var man kan få tag på akvarium-säkra statyer? Jag leter efter ganska stor ängel... om inte - vilka material är säkra att ha i ett akvarium.. porslin? gips? osv...
  • heeke
    • April 2003
    • 5033

    #2
    Inte för jag förstår vad du ska med en ängel i akvaret till (min högst personliga fundering) men gips lär lösa upp sig och påverka vattenvärdena. Porslin kan säkert också påverka om den inte är glaserad iaf. Det mest felsäkra borde vara plast.
    heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

    Kommentar

    • Danei
      • September 2004
      • 555

      #3
      Gips är inte vattenlösligt. Men påverkar helt klart vattnet. Det är inte helt stabilt.
      Porslin funkar även om det inte är glaserat.

      Kommentar

      • heeke
        • April 2003
        • 5033

        #4
        "Gips är inte vattenlösligt"
        Jag hade ett felaktigt ordval, menade att statyn, i detta fall, skulle gå sönder/luckras upp, inte att gipset i sig skulle lösa sig i vattnet
        heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

        Kommentar

        • LaPerla
          • March 2005
          • 40

          #5
          Ok. Jo jag vill ha ett visst tema i mitt "skrivbordsakvarium" där en ängel skulle passa fint.
          Visst det är jättesnyggt med stora biotop akvarium och sånna back to nature osv... men så seriös är jag inte med mitt lilla akvarium... än iaf.

          Kommentar

          Arbetssätt...