Rustfritt metall i akvariet ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anne Grete
    • January 2004
    • 94

    Rustfritt metall i akvariet ?

    Det jeg eventuelt har tenkt å gjøre er følgende : Ta egnede stykker røtter, bore hull og skru fast sugekopper med skruer av rustfritt metall ( skruer av plast vil kanskje ikke bli gode nok ? ). Røttene kan da plasseres på / mot akvarieveggene der man måtte ønske. Jeg har snakket med folk som har gjort dette - og som mener det skal være sikkert når bare metallet er rustfritt. Men er det det ?
    "Uvitenheten er et drivhus hvor de skrekkeligste blomster gror "
    ( Lars Saabye Christensen )
  • jolon
    • December 2002
    • 1075

    #2
    Kan du inte använda den sortens hållare som man har till doppvärmare för att hålla rötterna?
    My internet should be readonly.

    Kommentar

    • SeanChai
      • May 2005
      • 498

      #3
      ...rostfritt är väl riskfritt tror jag, iaf vad jag läst mig fram till. beroende på vilka skruvar du har så får du se till så du inte skadar skruvarna för mycket så inte oskyddad yta kommer ut i vattnet, det borde dock inte vara någon fara så länge du inte köper skruvarna på TOYS R'US eller vad ddet nu heter.


      // SeanChai
      Min Zon

      Kommentar

      • lennart wiklund
        • April 2005
        • 292

        #4
        Syrafst eller rosfritt.kör du med riktigt rostfria skruvar då är det 100% säkert!!
        Köp dom inte på biltema bara,utan kosta på lite dyrare bättre skruvar.Man får ju i regel vad man betalar för eller hur?

        lennart

        Kommentar

        • fredrikakesson
          • November 2003
          • 1363

          #5
          Absolut inget fel på biltemas rostfria sortiment.Har en hel hög i båten dom har suttit i flera år och är fortfarande rostfria och friska.
          Fredrik

          Kommentar

          • Raven
            • February 2005
            • 15385

            #6
            har en hel drös av biltemas rostfria på moppen och funkar perfekt där.

            att biltema bara skulle ha skitgrejer är HELT fel.
            mycke av de dom säljer är i själva verket precis samma grejer som finns i andra butiker under andra namn.
            LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
            Faktatråd Om AkvarieVatten
            Växtakvaristernas Paradis

            Kommentar

            • Mr B
              • September 2004
              • 1310

              #7
              Jag hade inte kört på "rostfria" eftersom de kan vara legerade med diversa skräp som läcker ut i karet, jag hade satsats på syrafast.

              Lycka till.
              B!

              Kommentar

              • Raven
                • February 2005
                • 15385

                #8
                en snabb titt i biltemakatalogen.

                är det märkt A2 är det rostfritt.
                A4 däremot är syrafast rostfritt och är de ja köper till moppen.
                LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                Faktatråd Om AkvarieVatten
                Växtakvaristernas Paradis

                Kommentar

                • Anne Grete
                  • January 2004
                  • 94

                  #9
                  Syrafast ?

                  Nå trenger jeg visst litt hjelp med svensken min... :-/ Jeg forstår det slik at det finnes rustfritt materiale som også er "syrafast" - og at dette er bedre enn vanlig rustfritt som ikke er det ? Skal lete etter Biltema-katalogen her hjemme...
                  "Uvitenheten er et drivhus hvor de skrekkeligste blomster gror "
                  ( Lars Saabye Christensen )

                  Kommentar

                  Arbetssätt...