bakgrundssläpp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fredcoca
    • December 2004
    • 132

    bakgrundssläpp

    Hej jag upptäckte imorse att min bakgrund har börjat släppa i silikonfogarna.. vad ska man göra??+ slita ut allting eller försöka ta det piano.. ska nämligen åka bort i snart...
    Saken är ju den att bakom bakgrunden så har jag fullt med filtermatta, och ett pumphuvud som går genom bakgrunden. problemet är ju att hela skiten kan ju välta och gud vet vad som händer med pumpen. Är inte rädd att den går sönder. Utan att den ska spruta vattnet ur karet..
    Senast redigerad av fredcoca; 28 July 2005, 11:52.
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=324799
  • Sveziano
    • July 2005
    • 65

    #2
    Hej... Om du skall bort snart så skulle jag fästa temporärt typ med en limklämma som nyper bakgrunden mot glaset som en stor klädnypa t.ex. Sen skulle jag ta tag i det när jag kom hem igen...

    Lycka till
    /Torkel

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Vad är det för bakgrund?
      Är det en bakgrund med tjockt material (typ egen frigolit, eller vissa köpbakgrunder) så har den en enorm lyftkraft och skall åtgärdas omedlebart är det en med tunt material (typ BTN eller Juwel) så är ju inte lyftkraften så stor.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • fredcoca
        • December 2004
        • 132

        #4
        tror det är en ODA bakgrund typ en sådan tunn modell.
        Har redan plockat ut hela skiten och satt in en fluval 4+.
        får hålla koll på vattenvärdena över helgen nu. Det hela borde klara sig med tanke på att det gamla filtret är utkramat i vattnet.
        http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=324799

        Kommentar

        Arbetssätt...