Aguael Svart hörnbakgrund+rak - utseende?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr B
    • September 2004
    • 1310

    Aguael Svart hörnbakgrund+rak - utseende?

    god afton, jag har funderingar på att försöka para ihopa aquael's svarta bakgrund, så att den täcker 3 sider i ett standard kar, frågan är, hur ser en hörna av deras svarta ut... jag har mailat till PWSS men jag antar att det kan vara lite svårt med bilder, osv, och när jag efter lite över 14 dagar inte fått nått svar skyller jag det på att det försvunnit i hanteringen, eller att min email service haft nått dumt för sig... Min ide är att köpa en hörna, och en rak bakgrund, för att försöka skarva dem i hörnen, med en svart siliconfog.. ett annat alternativ är 2 hörnor, och en kort rak sektion, det beror som sagt mest på hur delarna i sig ser ut.

    Tacksam för alla bilder som går att uppbringa.
    B!
  • Iit_mutt
    • November 2004
    • 449

    #2
    Fråga; Vilka mått har ditt kar?
    Ja jag måste ju jag med; http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=310152

    Kommentar

    • JNJ
      • March 2005
      • 20

      #3
      Mr B: vet inte om det syns så tydligt men jag har använt en sådan bakgrund i mitt kar. Själv klöv jag en på mitten som jag sedan silikonade ihop i ca 45 graders vinkel för att få en liten kammare för insug, värmare mm.
      Silikonet och bakgrunden har i princip exakt samma svarta färg vilket gör att man knappt ser skarven.
      Kolla på bilderna på min zoon.
      /Jens
      ------------------------
      310L malawikar
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=389239

      Kommentar

      • Mr B
        • September 2004
        • 1310

        #4
        Ursprungligen postat av Iit_mutt
        Fråga; Vilka mått har ditt kar?
        Standard 375, 150x50x50.

        Jag har funderat på om man ska ta 2 hörnbakgrunder, som om jag förstått det rätt är 70cm från hörnet, och 50 höga, och en vanlig rak sektion, 100x50, som är kortaste 50 höga... såga ner den biten som mittsektionoch försöka få det snyggt... Problemet består i att jag inte lyckats få se hur hörnorna ser ut, så jag har inte kunnat göra mig nån uppfattning för om det är ett gångbart alternativ. Ett annat tänkbart alternativ är ju en hörna, och en 150x50, dela hörnan i vinklen och smid ihopa dem. Som sagt, beror ju på hur de ser ut.

        B!

        Kommentar

        • Iit_mutt
          • November 2004
          • 449

          #5
          Aha, ja min tanke var (om karet nu hade varit mindre) så skulle man kunna köpt deras längsta, och ordnat böjarna själv. Men något som SKULLE kunna fungera (säger jag utan att ha lagt någon större tankekraft bakom) är ju en "fullängds" till baksidan (150x50) och sen en 100x50 och dela denna på mitten, dvs så du får 2 bitar á 50x50. Sen sätta dit sidorna först, sen skära ner baksidan till typ 148cm eller vad det nu kan bli, sätta dit den, och sen fylla ut hålrum med svart akvariesilikon.

          Vill man sen dölja upp så ett par växter i hörnorna, en rot kanske eller liknande, så lär det inte synas var skarvarna är om man inte vet om det (eller om man gör ett riktigt "dåligt" jobb).

          Vad jag kan säga av dom två jag har, så TROR jag iaf att det skulle vara svårt att få det att passa ihop snyggt i "ändarna" eller "mitt på". Nu sitter dom ju i mina kar och karen står inte i samma rum så.

          Men det var en tanke bara iaf. Men jag tror det är lättare att dölja det i hörnen än mitt på "bakrutan" s.a.s.
          Ja jag måste ju jag med; http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=310152

          Kommentar

          • Mr B
            • September 2004
            • 1310

            #6
            Mm, det är lite därför jag har funderat på en hörna och en full längds... problemet är att jag inte riktigt vet hur hörnorna ser ut, är det en faktiskt hörna, eller är det bara en rak, som är 50 hög o 70 lång, och kallas hörna, för att den har ena ändan lite anpassad för att limmas i ett hörn, eller nått, så går ju inte det precis.


            Svårt när man inte vet.
            B!

            Kommentar

            • Iit_mutt
              • November 2004
              • 449

              #7
              Mnja, vad jag fått för mig så är ju en "riktig" hörna. Dvs..typ 90-böj på mitten så att säga. V-formad om man så vill. Men det är vad jag fått för mig av andra bakgrunder som är anpassade till hörnkar, och det känns ju som om det borde vara likadant hos Aquael.
              Ja jag måste ju jag med; http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=310152

              Kommentar

              • Mr B
                • September 2004
                • 1310

                #8
                Mm, det är lite det jag hoppas på... i så fall BORDE det gå att kapa hörnan mitt i hörnet, så att säga, för att få lite mjuk kurva på båda sidorna, snyggare än siliconande 90 graders tvära kurvor. Men det kan bli snyggare med 2 hörnor, och en kort bit rakt i mitten... även om det kan vara svårt att dölja skararna i mitten.

                Ingen som har en bra bild på en sån här hörna? nåja, annars får jag väll helt enkelt handla 2 hörn, bara för att vara på säkra sidan, går inte alla delarna åt.. då har jag nått över *rycker på axlarna*
                B!

                Kommentar

                • Iit_mutt
                  • November 2004
                  • 449

                  #9
                  En annan tanke om det inte är som du vill....köp modellen större och böj själv till "överflödet" (som annars hade sågats bort i kanterna)? Då får du ju rundade hörn, med en skarv på var sida. Fast iofs...150 är kanske redan den största längd som säljs. Nåja, nu har jag kommit med dumma ideer så det räcker. Lycka till!
                  Ja jag måste ju jag med; http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=310152

                  Kommentar

                  Arbetssätt...