Frigolitbakgrund??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tenere
    • June 2005
    • 13

    Frigolitbakgrund??

    jag såg nån som visade hur den hade skurit ut och målat en bakgrund i frigolit, men när jag skulle titta igen hittade jag den inte,
    funderar på att göra en men vet inte hur man gör
  • Spån tomten
    • June 2005
    • 60

    #2
    här har du
    spån

    Kommentar

    • join4t
      • October 2003
      • 854

      #3
      Här har du en massa olika bakgrundsprojekt samlade http://www.ikeepbookmarks.com/browse.asp?folder=1191006
      "Om du inte kan säga nåt snällt så säg ingenting alls" // Stampe

      Kommentar

      • elinor
        • February 2003
        • 1323

        #4
        Att bygga en frigolitbakgrund är inte svårare än vad man gör det till . Det är roligt även om man stundoms undrar vad man har gett sig in på...allra helst då det kanske inte ser ut som man riktigt har tänkt sig.

        Har själv gjort en bakgrund till mitt Tangyanika-akvarium. Kollade runt på Zoopet och på andra ställen för att få tips och idéer. Här är mitt projekt..om det nu skulle kunna vara till nån hjälp.


        Lycka till med bakgrundsbyggandet!
        Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad

        Kommentar

        • GladFisk
          • July 2005
          • 83

          #5
          Elinor

          Vart ju grymt bra!!
          Men va det svårt att veta presis hur du skulle karva ur eller hadde du någon mall?
          och hur lång tid tog det?

          Kommentar

          • elinor
            • February 2003
            • 1323

            #6
            Ursprungligen postat av GladFisk
            Elinor

            Vart ju grymt bra!!
            Men va det svårt att veta presis hur du skulle karva ur eller hadde du någon mall?
            och hur lång tid tog det?
            Tack för komplimangen! *ler*.
            Innan jag satte igång så kollade jag runt på Zoopet och Zoonen för att kika på hur andra hade gjort sin bakgrund. När jag väl tog tag i saken hade jag hjälp av bakgrundsbygget man kan finna i Zoopets artiklar.

            Jag hade ingen egentlig mall utan skissade lite försiktigt på friggon hur jag vill ha det. Sen var det bara att karva..först lite försiktigt osh sedan allt hårdare då jag fått fram utseendet jag ville ha... Själva karvningen tog sin lilla tid och alla dessa små frigolitkulor som for omkring va inte roliga *ler*

            Hade jag suttir med projektet på heltid så hade det kanske tagit ca 4 dagar att fixa till den. Men det gjorde jag inte så tiden pinnade på och när allt var klappat och klart hade det tagit ca 2 veckor..

            Är du sugen på att göra en själv så är det bara att sätta igång.. Det tar tid och är ibland inte så lätt men det är värt det i slutändan.Ingen annan har ju en exakt likadan som du..
            Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad

            Kommentar

            • Hasse H
              • August 2004
              • 2111

              #7
              Här är ett par olika jag gjort:

              Celebrating 10 years of .xyz - over a decade of innovation! We are beginning the countdown to our decade-iversary! Over ten chapters, journey through a decade of innovation with .xyz. From its ambitious inception to quickly becoming a leader in the domain industry, each press release will unveil a year of .xyz’s history, challenges, and

              Celebrating 10 years of .xyz - over a decade of innovation! We are beginning the countdown to our decade-iversary! Over ten chapters, journey through a decade of innovation with .xyz. From its ambitious inception to quickly becoming a leader in the domain industry, each press release will unveil a year of .xyz’s history, challenges, and


              Man kan iaf få lite idéer och tips kanske.
              mvh Hasse
              Det man inte vet, har man ingen aning om.

              Kommentar

              • Jimk
                • March 2005
                • 332

                #8
                Ursprungligen postat av Hasse H
                Här är ett par olika jag gjort:

                Celebrating 10 years of .xyz - over a decade of innovation! We are beginning the countdown to our decade-iversary! Over ten chapters, journey through a decade of innovation with .xyz. From its ambitious inception to quickly becoming a leader in the domain industry, each press release will unveil a year of .xyz’s history, challenges, and

                Celebrating 10 years of .xyz - over a decade of innovation! We are beginning the countdown to our decade-iversary! Over ten chapters, journey through a decade of innovation with .xyz. From its ambitious inception to quickly becoming a leader in the domain industry, each press release will unveil a year of .xyz’s history, challenges, and


                Man kan iaf få lite idéer och tips kanske.
                IMPONERANDE HASSE!
                //Jimk

                Lite bilder

                Kommentar

                • NIC
                  • January 2008
                  • 5121

                  #9
                  Jä***r i havet!!! Grymt gjort!!!

                  http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                  Kommentar

                  • nelly.trott
                    • December 2007
                    • 355

                    #10
                    Hur mycket vatten volym förlorar man genom att använda frigolit ?

                    iochmed att den trycker ut vatten med sådan kraft eller vad det nu heter ...

                    har någo räknat 1 cm eller 10 cm = liter vatten
                    hur räknar man ?
                    När du vill att något skall försvinna,
                    kan du låta svavelsyra över detta rinna.

                    Kommentar

                    • mayday
                      • November 2005
                      • 2085

                      #11
                      10cm3 = 1liter
                      ______________________________________________

                      "Never underestimate the power of stupid people in large groups."

                      Kommentar

                      • NIC
                        • January 2008
                        • 5121

                        #12
                        Går det bra om man blandar i färgpulver i cementen och använder enbart det som täckfärg så man slipper lacka? Är det nåt färgpulver som man ska se upp med?
                        Mvh.

                        http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                        Kommentar

                        • Koksalt
                          • November 2007
                          • 498

                          #13
                          Ursprungligen postat av nelly.trott
                          Hur mycket vatten volym förlorar man genom att använda frigolit ?

                          iochmed att den trycker ut vatten med sådan kraft eller vad det nu heter ...

                          har någo räknat 1 cm eller 10 cm = liter vatten
                          hur räknar man ?
                          Mät volymen på samma sätt som du mäter akvarievolymen. L*B*H
                          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1738124

                          Kommentar

                          • buffe78
                            • October 2007
                            • 363

                            #14
                            Ursprungligen postat av NIC
                            Går det bra om man blandar i färgpulver i cementen och använder enbart det som täckfärg så man slipper lacka? Är det nåt färgpulver som man ska se upp med?
                            Mvh.
                            jag vi höra att det funka om man ska ha fiskar som gillar högt ph men jag själv fick lacka efter ett par försök med bara pigment å husfix pga att jag tog i för mycket svart pigment, så ´husfixen härdade inte ordentligt utan löstes upp i vattnet, så tänk på det...
                            Saknar min John...........Hoppas du har det bra nu.......

                            Kommentar

                            • NIC
                              • January 2008
                              • 5121

                              #15
                              Snygg bakgrund ni har gjort, gillar plattformen!
                              Vilket färgpulver/pigment använde ni? Är husfix bättre än cement?
                              Vilket lack använde ni? Blir det inte helt glansigt om man lackar? Det var det jag ville undvika...

                              http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                              Kommentar

                              Arbetssätt...