Dölja pumpen hur?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Maethor
    • December 2004
    • 675

    Dölja pumpen hur?

    Finns det något bra sätt att dölja pumpen på? Det är en Fluval 2+, men jag tycker att den ser så tråkig och stor ut i mitt 105L.
    112L: Kampfiskar, 2blågurami, 1guldgurami, 15 neontetror, 1kinesisk algätare, 2-3ancistrus.
    105L: 3Eldbukssalamandrar (Jack, Elizabeth, Anamaria) +några salamanderyngel.
    54L: ca 15 kamphanar
    90L: 3kamphanar
    90L: 3kamphanar
    90L (marin): 3kamphanar
    6x2L: Kamphanar

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=172702
  • Pannecke
    • January 2005
    • 1325

    #2
    Det ena sättet är att köpa ett en BTN hörn och sätta in, det andra sättet skulle vara att bygga en frigolithörn med ut karvade stenar och urtag för filtret. Eller sätter du en stor svärdplanta eller en rot framför filtret. Det finns många alternativ.
    /Martin, Susanne, Sebastian och Thea

    Gå gärna in och titta på vår hemsida.

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #3
      har 2st sugproppar för termometer på sidorutan.
      i den ena sitter det vattenspikblad och i den andra vattenpest och döljer sladden till min pump rätt ok och är lätt att beskära när det behövs.

      har en anubias på en delad blomkruka framför själva pumphuvudet.
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • Flugan
        • April 2005
        • 44

        #4
        Jag hade lite korkbakgrund från ett terrarium som jag skar ett hål i, fäste en slang på utblåset och korken på slangen. Kompletterade med lite växter. Blev väldigt bra för att skymma pumpen i mitt 25 liters.

        // Christian
        "The stone age did not end for lack of stone, and the oil age will end long before the world runs out of oil." -Sheikh Zaki Yamani, former Saudi oil minister.

        Kommentar

        • sunkan aspidoras
          • June 2005
          • 925

          #5
          det är bara att plantera en större växt framför så syns den knappt...

          Kommentar

          • Gucci
            • April 2004
            • 96

            #6
            Ursprungligen postat av sunkan aspidoras
            det är bara att plantera en större växt framför så syns den knappt...
            om du inte har en mörk bakgrund så kan du ju skaffa en, då syns inte pumpen så mkt.
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=174352

            Kommentar

            • Björn G.
              • February 2005
              • 26

              #7
              Ursprungligen postat av Gucci
              Ursprungligen postat av sunkan aspidoras
              det är bara att plantera en större växt framför så syns den knappt...
              om du inte har en mörk bakgrund så kan du ju skaffa en, då syns inte pumpen så mkt.
              Svart sopsäck som bakgrund vikt runt hörnet som pumpen sitter i. Rosanervis planterade framför. Pumpen syns knappt. Fiskarna gillar "grottan" som bildas under pumpen. Vill jag veta vad som pågår där lyfter jag bara lite på plasten...

              /Björn G.

              Kommentar

              • ralp
                • October 2004
                • 639

                #8
                Jag har svart bakgrund av folie bakom akvariet och innefilter i svart nylonstrumpa. Syns nästan inte...

                Hejhopp. Ralf
                110 Liter > Microrasbora sp. galaxy; Neocaridina sp. "Red Cherry"; Trichopsis pumilus;
                Vittina semiconica; Neripteron auriculata
                18 Liter > Carinotetraodon travancoricus
                16 Liter > Neocaridina sp. "Red Cherry"; Clithon corona

                Kommentar

                Arbetssätt...