Mer grus, hur mycket?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jny
    • May 2005
    • 48

    Mer grus, hur mycket?

    Tänkte fylla på med mer stenar (grus) när det ändå ska tömmas (vid flytt). Har idag ganska stora stenar (grus).Har för lite i nu. Vill ha blandat med mindre. Men hur mycket till ungefär behöver jag. Akvariumet är på 140 l. 95*40.
    Konstigt formulerad fråga, hoppas ni förstår.
  • NE
    • January 2004
    • 1549

    #2
    Satsa på ca:5-7cm tjockt lager, om du ska ha växter kan det vara bra att ha lite djupare än om man inte ska ha växter.

    Prova denna:

    /Niklas

    Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

    Kommentar

    • jny
      • May 2005
      • 48

      #3
      Hur mycket tror du i kg/liter? anledningarna att jag vill ha mer är att växterna får inget fäste i de stora stenarna. Det är inget snyggt nu,med så lite. m.m

      Kommentar

      • jny
        • May 2005
        • 48

        #4
        Kom in på sidan. Vet du vad som är vad (namnen på det olika "stenarna").

        Kommentar

        • NE
          • January 2004
          • 1549

          #5
          Fine sand är nog typ normal fin sand, de andra känns inte som vanliga bottensubstrat här i ett vanligt akvarium.
          /Niklas

          Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

          Kommentar

          • NE
            • January 2004
            • 1549

            #6
            Denna är kanske bättre.

            OBS! Ställ in rätt enheter innan du börjar.

            /Niklas

            Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

            Kommentar

            • jny
              • May 2005
              • 48

              #7
              Tack, den var bättre.

              Kommentar

              • Paniktandborste
                • March 2005
                • 330

                #8
                tror att live och coral används mer i saltvatten men jag är inte helt säker på vad Live sand är för något men det låter ju som något med nyttobakterier i möjligen sand som är upptagen ur havet för att man ska ha en massa små djur också vlket är ganska kul det hade vi i vårat 720 l ,små krabbor m.m.
                Aka Pixel eller Bildpunkt

                Kommentar

                • Mr B
                  • September 2004
                  • 1310

                  #9
                  Ursprungligen postat av Paniktandborste
                  tror att live och coral används mer i saltvatten men jag är inte helt säker på vad Live sand är för något men det låter ju som något med nyttobakterier i möjligen sand som är upptagen ur havet för att man ska ha en massa små djur också vlket är ganska kul det hade vi i vårat 720 l ,små krabbor m.m.
                  Nu har jag aldrig haft saltvattensakvarium, men jag har läst lite, och tror mig ha förstått att "live sand" altså levande sten, är levandesten kross...

                  Inga garantier.
                  B!

                  Kommentar

                  • Paniktandborste
                    • March 2005
                    • 330

                    #10
                    jo det kan det nog vara
                    Aka Pixel eller Bildpunkt

                    Kommentar

                    Arbetssätt...