Blästersand på Bauhaus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guramiiii
    • May 2005
    • 53

    Blästersand på Bauhaus?

    Hej!

    Ska till Bauhaus i Barkarby imorrn och kolla runt lite, funderar då på att köpa blästersand om dom har det. Frågan är, har dom blästersand på Bauhaus?
    Vet ju att det finns på Biltema, men det ligger dessvärre liite för långt bort från mig.


    Tack på förhand.

    /Mattias
    Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame skulle cykla...
  • Instinkt
    • March 2005
    • 6

    #2
    Vet inte om Bauhaus har det, men Harald Nyborg har i sitt sortiment iaf. Kom inte ihåg hur många kilo det var i påsen men den kostade en 50 lapp.
    200l
    9 Golden
    6 Mari Gold
    2 Ancistrus

    Kommentar

    • Guramiiii
      • May 2005
      • 53

      #3
      Ursprungligen postat av Instinkt
      Vet inte om Bauhaus har det, men Harald Nyborg har i sitt sortiment iaf. Kom inte ihåg hur många kilo det var i påsen men den kostade en 50 lapp.
      Vart finns denna Harald Nyborg då??
      Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame skulle cykla...

      Kommentar

      • Peter_F
        • October 2003
        • 693

        #4


        10Kg för 49,95 :-
        Ugnstorkad sand för t.ex. blästring. • Korn: 0,3-0,8 mm • Innehåll: 10 kg
        "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"
        Ta en titt på Min Zoon & Min Sida

        Kommentar

        • Guramiiii
          • May 2005
          • 53

          #5
          Hmm har inge lust att åka minst 25-30 mil för 10kg sand...
          Det blir iaf o åka o kolla på bauhaus, måste ändå köpa en ny trädgårsslang.
          Har kollat runt lite, bauhaus borde ha rådasand, så jag ska kolla på den då..
          Är så trött på engelsk sjösten..
          Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame skulle cykla...

          Kommentar

          • Peter_F
            • October 2003
            • 693

            #6
            Gurami:
            Enligt Gula Sidorna finns det 2 lackerarfirmor i Järfälla. Hör med dem om de kan hjälpa dig med blästringssand.

            //Peter
            "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"
            Ta en titt på Min Zoon & Min Sida

            Kommentar

            • Guramiiii
              • May 2005
              • 53

              #7
              Ursprungligen postat av Peter_F
              Gurami:
              Enligt Gula Sidorna finns det 2 lackerarfirmor i Järfälla. Hör med dem om de kan hjälpa dig med blästringssand.

              //Peter
              Jo jag får väl kanske göra det, kom på att man kanske skulle kontakta Blästring AB, det ligger ju 5 minunters gångväg från mig.. hehe..
              Jaja, ska iaf ta o kolla runt lite på Bauhaus, en polare har försig att han såg att dom hade blästringsgrejer där, o har dom det så borde dom ju ha sand..
              Måste iaf ha en trädgårdsslang, e trött på att springa me hinkar när akvariet ska göras iordning .
              Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame skulle cykla...

              Kommentar

              • Tant Nancy
                • April 2002
                • 5407

                #8
                Råda levererar sand till byggfirmor, då kallas den för fogsand bl a! Det är exakt samma sand som den rådasand man köper hos djuraffären, men hälften så dyr bara...
                MvH
                Tant Nancy
                www.gladafisken.aqualogen.se
                Mitt fotogalleri
                Dagbok
                Min zoon

                Kommentar

                • Guramiiii
                  • May 2005
                  • 53

                  #9
                  Hittade nya reklambladet från Bauhaus, o i det hittade jag Fogsand 25kg. Kostar 89 spänn säcken, e väl lite billigare än i djuraffären .
                  Hmm.. hur trivs växter i sanden? Och sanden är väl inga problem för mina ancistrus tro??
                  Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame skulle cykla...

                  Kommentar

                  • SeanChai
                    • May 2005
                    • 498

                    #10
                    ...det gällar att veta vad man ska ha och att man råkar ha ärende på bauhaus för att det ska vara värt det, jag var på akvarielagret i går och köpte 25kg för 150kr. förlorar 70 kr men man får ju titta på alla fiskar dom har på samma gång =)


                    // SeanChai
                    Min Zon

                    Kommentar

                    Arbetssätt...