Akrylfärg?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • aliback
    • April 2005
    • 163

    Akrylfärg?

    Hej
    Har planer på att göra mina egna klippformationer av styrolit. Är det någon som vet om akrylfärg är ok att använda (ska sitta på insidan). Jag målar(tavlor) i akryl och den är vattenbaserad och fäster på alla underlag, men jag måste erkänna att jag har noll koll på om alla pigment är ofarliga. De flesta gamla giftiga pigmenten är väl ersatta nuförtiden,får jag hoppas för jag har väldigt mycket färg på händerna när jag målar Har någon testat detta?
    MVH
    Annelie
    MVH
    Annelie
  • NE
    • January 2004
    • 1549

    #2
    Jag är inte 100% på detta men troligen kommer inte färgen att klara av att vara permanent under vatten, den kommer nog att lösas upp, lossna eller bli kass på annat sätt (om den inte förseglas med något).
    /Niklas

    Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

    Kommentar

    • kentk
      • January 2004
      • 865

      #3
      För att vara riktigt säker rekommenderar jag att du kontaktar leverantören av färgen.
      Vision 180L

      Kommentar

      • aliback
        • April 2005
        • 163

        #4
        Ursprungligen postat av NE
        Jag är inte 100% på detta men troligen kommer inte färgen att klara av att vara permanent under vatten, den kommer nog att lösas upp, lossna eller bli kass på annat sätt (om den inte förseglas med något).
        Vad skulle jag kunna använda till att försegla det hela med?
        MVH
        Annelie
        MVH
        Annelie

        Kommentar

        • NE
          • January 2004
          • 1549

          #5
          Jag har inget bra svar på det, men vi kan väl önska att någon av de medlemmar som gjort egen bakgrund kan uttala sig om det.
          /Niklas

          Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

          Kommentar

          • elinor
            • February 2003
            • 1323

            #6
            Jag skulle rekommendera sig att lacka din bakgrund med ex Epolan V Epoxi lack, två-komponents. Eftersom lacket "förseglar" färgen så är det ingen risk för att den skulle sprida sig ut i vattnet :-) Använde själv vattenlöslig färg när jag byggde min bakgrund.

            Kolla gärna in mitt bygge: http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...ry.php?cat=731
            Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad

            Kommentar

            • aliback
              • April 2005
              • 163

              #7
              Ursprungligen postat av elinor
              Jag skulle rekommendera sig att lacka din bakgrund med ex Epolan V Epoxi lack, två-komponents. Eftersom lacket "förseglar" färgen så är det ingen risk för att den skulle sprida sig ut i vattnet :-) Använde själv vattenlöslig färg när jag byggde min bakgrund.

              Kolla gärna in mitt bygge: http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...ry.php?cat=731
              Hej o tack, jättefin bakgrund. Det blir nog som vid jul med alla barren, man kommer att ha vita smulor överallt till nästa midsommar.
              MVHAnnelie
              MVH
              Annelie

              Kommentar

              • Raven
                • February 2005
                • 15385

                #8
                hahaha

                dammsugare och presenning på golvet kanske kan va nåpt
                LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                Faktatråd Om AkvarieVatten
                Växtakvaristernas Paradis

                Kommentar

                Arbetssätt...