landgång

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vmax4ever
    • April 2005
    • 198

    landgång

    nån som bär på en riktig bra ide för landgång åt sköldpaddor i ett 375l?

    obs.vägrar ha lite vatten i akvariet vill att mina "padder" ska kunna få max yta för att kunna simma så 2dm vatten med grus som landgång stryck bara och de med att fylla upp halva 1/3 av akvariet för att göra en landgång e oxå stryket..

    de ska vara enkelt men funktionellt å ta upp så lite yta under vattnet som möjligt
    Det enda sättet att övervinna en frestelse, är att ge efter för den
  • Tastyfish
    • February 2005
    • 1761

    #2
    har du 60cm höjd på akvariet?
    isåfall så ta ner ytan till 45-50 cm och ha typ stora stenar eller silikona dit en glasruta som du har sand på sen har du rötter eller nått sånt grejs upp till den under vattnet. (mkt rötter så att det blir en gång upp dit kanske sand på dom )

    det skulle jag haft iallafall
    Min Zoon 250l Terrarium 250l Akvarium
    Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1
    Måste skaffa mig fler djur!

    Kommentar

    • vmax4ever
      • April 2005
      • 198

      #3
      vattnet har ja dragit till 4dm men ja fundera på att få en glasskiva typ 6-8mm skuren i form av en triangel å silikona fast i hörnet vid vattenytan och sen silikona fast sand på det...fundera mest hur ja ska göra en lutning så dom kommer upp..

      fundera på en stor rot för det men hittar ingen fin..de enda ja hittat e på guldfisken å det är drivved som ser inte alltför vacker ut
      Det enda sättet att övervinna en frestelse, är att ge efter för den

      Kommentar

      • Paniktandborste
        • March 2005
        • 330

        #4
        när jag hade sköldpaddor hade vi som en halv barkbit eller asså liksom en halmåneformad barkbit som va ganska tjock det såg skitsnyggt ut och eftersom den sluttade på kanterna kunde de gå upp där men jag vet inte hur lätt det är att få tag i
        Aka Pixel eller Bildpunkt

        Kommentar

        • Raven
          • February 2005
          • 15385

          #5
          Ursprungligen postat av vmax4ever
          vattnet har ja dragit till 4dm men ja fundera på att få en glasskiva typ 6-8mm skuren i form av en triangel å silikona fast i hörnet vid vattenytan och sen silikona fast sand på det...fundera mest hur ja ska göra en lutning så dom kommer upp..
          lägg till en glasbit som sluttar lite vid bakkanten ner med sand fastsilikonat.
          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
          Faktatråd Om AkvarieVatten
          Växtakvaristernas Paradis

          Kommentar

          • Wracker1
            • February 2005
            • 69

            #6
            min "plast"bror satte en triangelskiva i hörnet och sen en rektangelskiva från lite under vattenmynningen och sen upp till triangelskivan. ett tipps är att limma på grus/skifferskiva eller något på "trappan" annars kommer dem aldrig upp :P

            Kommentar

            Arbetssätt...