Jodå,jag har haft uppe tråden tidigare. Föredelen är att man genom att dela dom får "dubbelt" så mycket sten. Det är inga problem att göra, det "stora" problemet är att dela stenen så bra som möjligt. Men det är absolut genomförbart. Antar att du vill använda frigolit för att kunna "forma" bakgrunden lite mer? Stobu Akvarieaffär hade i sitt 1800L-kar något liknande, fast då med lavakross (helt enkelt sönderslagna lavastenar) som var fastsilikonade på en frigolitbakgrund. Har en bild liggandes på det någonstans om det är av intresse.
tack för svaren.. plexi är lite dyrt för bara att ha de till så.. för en frigolit skiva som är typ 10mm tjock är tillräckligt stabil för att limma på.. sen kan man silicona längst uppe med några punkter bara. det räcker.. för lavasten är inte så tungt. ni har inga bilder på några bakgrunder ni ha pratat om?
Jadå. Personligen skulle jag ju (om jag skulle använda lavakross) forma frigoliten, annars blir det (enligt mig) nog inget vidare och ganska "trist". Forma till lite "utstick" lite skåror osv osv. Men thats me. Här är bilden iaf; http://mutten.mine.nu/stoby.jpg
Kommentar