Bakgrund i Juwel RIO 180

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • peking
    • February 2005
    • 11

    Bakgrund i Juwel RIO 180

    Jag håller på med ett projekt - att bygga en bakgrund i frigolit. Då jag har ett Juwel RIO 180 så har jag eventuellt stött på ett problem. I dessa akvarium sitter det i ovankant på fram- och bakruta 4 cm breda "glaslister" fastlimmade. Dessa lister går nästan längs med hela rutan. Dessa är ju helt klart i vägen om man tänkt sig använda utrymmet bakom bakgrunden som filteryta. Vad fyller dessa lister för funktion? Går det att "skära" bort dessa (iaf den bakre)? De stjäl ju trots allt hela 4 cm (viktiga centimetrar) av djupet i akvariet om jag nu skall fullfölja mitt projekt. Vad gör man annars? Limmar fast bakgrunden mot glaset?
    Jag har tänkt gömma en fluval 3+ och doppvärmare bakom bakgrunden.
    Om det nu löser sig att jag slipper limma bakgrunden i bakrutan, måste bakgrunden silikonas fast även på baksidan runt om?

    Tack på förhand!
  • kentk
    • January 2004
    • 865

    #2
    Har du sett detta ?



    Här kan du få en del tips
    Vision 180L

    Kommentar

    • mateng
      • July 2004
      • 40

      #3
      Jag tror att listerna är till för att stadga rutorna så att de inte bågnar och spricker.
      200L
      30 Neontetror
      8 Fläckiga pansarmalar
      4 Nyckelhålsciklider
      2 Ancistrus

      Kommentar

      • peking
        • February 2005
        • 11

        #4
        Ursprungligen postat av kentk
        Japp, denna beskrivning har jag lusläst. Då får det bli att limma fast bakgrunden i bakrutan. I och med detta projekt så tänkte jag passa på att skaffa större filteryta. Blir till att fundera hur man får dit en filtermatta mellan bakgrund och pump då.

        Kommentar

        • peking
          • February 2005
          • 11

          #5
          Ursprungligen postat av mateng
          Jag tror att listerna är till för att stadga rutorna så att de inte bågnar och spricker.
          hehe, ja det vill man ju inte riskera...
          listerna får sitta kvar!

          Kommentar

          Arbetssätt...