En-buske i akvarium ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sillie
    • April 2005
    • 2

    En-buske i akvarium ?

    Hej
    Jag undrar om man kan ha en en-buske i akvarium (en torr och barr-fri sådan ). Den har hängt i garaget i ca 5 år eller mer luktar inget och är så snus-torr den kan bli. Jag hade tänkt ha den i ett 540 liters eller större, med eventuellt diskus... tacksam för svar.
  • join4t
    • October 2003
    • 854

    #2
    Jag tycker det låter som en superide, det skulle nog kunna bli hur snyggt som helst. Tror inte att det kan vara någon fara heller, efter 5 år borde den ha dött/torkat helt för länge sen. Får man fråga vad det är för typ av buske?
    "Om du inte kan säga nåt snällt så säg ingenting alls" // Stampe

    Kommentar

    • Fawkes
      • February 2004
      • 246

      #3
      Det är en en-buske, förstår att det akn bli lite förvirrande ;-)
      Vet inte om det är en sådan bra ideé, barr-träd ska vad jag har förstått undvikas...

      Mvh /Anna
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=178191

      Kommentar

      • join4t
        • October 2003
        • 854

        #4
        Aha... jag missade att det var dubbla "en" =) Har också hört det där med barrträd men tror också att de ämnena den avger som färsk inte gör någon skada när de är helt torkade och döda. Om du har tur så är det nån som har testat som vill yttra sig här också. Jag är iaf rätt säker på att det är några här som skrivit att de har/har haft rötter från barrträd i sina akvarier.
        "Om du inte kan säga nåt snällt så säg ingenting alls" // Stampe

        Kommentar

        • Mr B
          • September 2004
          • 1310

          #5
          jag vet inte om det är generelt för alla barrträd, eller bara gran o tall, men det finns viss risk för att så är fallet, i sånna fall innehåller enbusken terpentiner, och bör inte stopas i akvariet... jag har rester av tall/granrot sedan jag var liten scout, de innehåller fortfarande så stora mängder brandfarliga ämnen att det räcker att tänka på eld i deras närhet för att de ska ta fyr. Jag hade undvikit det i alla fall.

          B!

          Kommentar

          • Sillie
            • April 2005
            • 2

            #6
            finns det något sätt att testa om den innehåller nått farligt ?

            Kommentar

            Arbetssätt...