Beslutsångest om nytt 450 liter....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marit
    • September 2004
    • 244

    Beslutsångest om nytt 450 liter....

    Jaha, så var det äntligen här, mitt beg 450 liters akvarium.... Det är ett hörnakvarium, som inte är så högt men med väldigt mycket bottenyta. Problemet är att jag inte kan bestämma vilket bottenmaterial jag ska ha.
    Vill inte ha engelsk sjösten (för ljust och ser så plottrigt ut med alla olika färgerna). Skulle vilja ha något grus som går mer åt det grå-svarta hållet, men marmorkross blir för hårt och spetsigt (vill ju ha några malar med tanke på den stora ytan).
    Har gjort egen frigolitbakrund som går i grått och svart, med inslag av lite brunt, och skulle vilja att bottenmaterailet går tom i ton med det.... Kom gärna med tips!
    Sen en till fråga.... Frigolitbakgrunden. Jag blev inte riktigt nöjd med en av sektionerna, och ska göra om, men mitt epotexlack är slut som jag lackat med. Kan man behandla frigoliten med bara husfix och iblandad färg, eller är lacken ett måste? Min är slut och den är ju hur dyr som helst, så jag vill inte köpa mer om jag inte måste.....
    hoppas på svar/ Marit
    105 liter blandad kompott, mest levandefödare....
  • Johan73
    • December 2003
    • 483

    #2
    Jag kör svart rådasand blandat med Biltemas Blästersand, blir ganska bra resultat faktiskt. Du kan ju alltid köra bara svart sand eller ta mer svart när du blandar så du får önskat resultat.
    /J

    Kommentar

    • Marit
      • September 2004
      • 244

      #3
      Ok....

      Svart råda låter ju bra, men var köper man det? min lokala handlare har det inte, och dom är dyra om man specialbeställer... PWSS??? kan tänka mig att det blir en ruggug fraktkostnad på det =)
      Hur många kilo tror ni att det går åt?50? Mer?
      Tack för svaren!
      105 liter blandad kompott, mest levandefödare....

      Kommentar

      Arbetssätt...