"Redoux" i mitt lilla växtkar. Synpunkter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gjordavljus
    • August 2004
    • 212

    "Redoux" i mitt lilla växtkar. Synpunkter?

    Är nybörjare på aquascaping. Har ändrat kompositionen av växter och skulle gärna vilja ha lite synpunkter. Är det bra balans? Blev djupet bra? Färgerna? Säg vad ni tycker!

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=302416
  • dinajel
    • November 2004
    • 606

    #2
    Ser riktigt trevligt ut, men vad är det för mått på karet? Ser väldigt fyrkantigt ut.

    Du skulle kunna fylla upp längst bak med mer Hygrophila polysperma (det var rosanervis va?), men det är bara att vänta några veckor så lär du ha mer än du behöver. Dom växer ju som ogräs. Sen vore det snyggt med nån röd planta också. Men det är bara mina två eurocent. (Om mitt såg lika trevligt ut som ditt så vore jag glad.)

    Men som sagt, riktigt trevligt. Måste vara svårt att plantera med ett så högt och "smalt" kar.
    Bilder på mina akvarier.

    Kommentar

    • gjordavljus
      • August 2004
      • 212

      #3
      Det är ett Pacific Helglas av "tower"-modell om jag minns rätt.

      Det är L65xH55xD33 "tower"-modell. Jag tycker det är snyggt med lite höjd på karet så att man kan plantera i olika nivåer. Det gör att det blir en snygg 3D-effekt, men den framgår tyvärr inte så bra på kortet. Det är också den effekten jag försökt att förstärka ytterligare med aquascapen. Får lära mig att ta bättre kort...

      Du har rätt i att jag behöver lite mer rött... Det växer några Ludwigia arcuata bredvid Hygrophilan (som ju har rosa toppar) som ju är röd, men den syns inte så bra ännu och har bara precis tagit sig. Sen har jag ett litet skott från en lotus men de är oxå så litet att det inte syns ännu....

      Det är inte så svårt att plantera egentligen. Det är ju bara att ta ut lite vatten innan så man inte får bada Sen är det ju bara roligt att försöka planera vilka växter som behöver mer ljus eller mer skugga. Fast akvariumet står så att det nås av soljus och det gör ju att det är lättare att få ljus på undervegetationen.
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=302416

      Kommentar

      Arbetssätt...