vad kan jag använda mig av?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Iit_mutt
    • November 2004
    • 449

    #16
    Men alltså, killen vill bara dölja sitt filter och sin värmare. På ett enkelt och väldigt effektivt sätt.

    Funderar fortfarande på vad frigolitens täthet har med saken att göra, samt varför du vill trycka ner en rot. Nyckelordet är INTE "genomströmning". Nyckelorden är; "JAG VILL DÖLJA MITT INNERFILTER" vilket han sa redan i grundinlägget att han ville göra. Tillsammans med doppvärmaren.
    Ja jag måste ju jag med; http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=310152

    Kommentar

    • Pannecke
      • January 2005
      • 1325

      #17
      Att bygga in filtret är nog ingen fara, man har ju hål för insug och utblås, men att bygga in en värmare är nog ingen höjdare. Och skall inte värmaren sitta diagonalt framför utblåset vid filtret för att sprida värmen bättre. I mitt fall har jag en värmare i mitt filter som värmer det vatten som sugs in i filtret och det "uppvärmda" vattnet förs sedan ut i karet.
      /Martin, Susanne, Sebastian och Thea

      Gå gärna in och titta på vår hemsida.

      Kommentar

      • jolon
        • December 2002
        • 1075

        #18
        Ursprungligen postat av Iit_mutt
        Ja där får du nog känna dig hyffsat ensam. MÄNGDER med folk, och då menar ajg M Ä N G D E R, gör egna bakgrunder i frigolit.
        Kul grej där, jag undrar varför ingen engelsk eller amerikansk sida rekomenderar friggo,, kan det vara för att dom ligger typ ljusår framför oss?
        Ursprungligen postat av Iit_mutt
        Och vad har amterialets täthet att göra med det hela. Killen ska bygga ett hölje till innerfilter och värmare av frigolit, med öppningar så att vattnet kan cirkulera. Så du får gärna förklara för mig vad
        .
        Dumheten i det får tala för sig själv
        My internet should be readonly.

        Kommentar

        • jocke_ek
          • February 2005
          • 259

          #19
          fick den iden av att en hel del döljer sina pumpar värmare mm bakom sina btn bakgrunder.
          och har ingen lust att köpa en sådan till det lilla karet nu efter som jag håller på att ska fixa fart på ett helt nytt 450L kar.
          och det kostar ju en hel del med bara kar pumpar värmare mm mm.
          så detta kunde vara en buget variant till det lilla för stunden.

          efter som många andra bygger av just frigolit till sina kar så ska ju inte detta vara nått problem till denna lilla hörna.

          mvh jocke
          några bilder finns nu på min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=361394

          nya bilder på zoonen på mina 2 nya kar som jag hämtat och börjat montera.
          kommer upp flera bilder under upp byggnaden av dom.
          finns nu en lista på firrarna jag har i respektive kar.

          Kommentar

          • Iit_mutt
            • November 2004
            • 449

            #20
            Jocke...nej, bygg du på med frigolit, det fungerar kanon.

            jolon...om du säger att ingen engels eller amerikansk sida visar hur man bygger sin bakgrund i frigolit så virrar du bara runt i nattmössan. Och du har fortfarande inte en enda gång kunnat förklara varför en frigolitskiva med hål i (simpelt förklarat) skulle utgöra några problem. Kand et vara som så att du babblar bara för babblandets skull?
            Ja jag måste ju jag med; http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=310152

            Kommentar

            • Raven
              • February 2005
              • 15385

              #21
              gömma filtret bakom en frigolit hörna låter som en bra ide.
              synd att det inte går att göra i mitt akvarium bra.
              är för litet.
              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
              Faktatråd Om AkvarieVatten
              Växtakvaristernas Paradis

              Kommentar

              • Fredde_
                • December 2004
                • 253

                #22
                Ursprungligen postat av jolon
                Ursprungligen postat av Iit_mutt
                Ja där får du nog känna dig hyffsat ensam. MÄNGDER med folk, och då menar ajg M Ä N G D E R, gör egna bakgrunder i frigolit.
                Kul grej där, jag undrar varför ingen engelsk eller amerikansk sida rekomenderar friggo,, kan det vara för att dom ligger typ ljusår framför oss?
                Ursprungligen postat av Iit_mutt
                Och vad har amterialets täthet att göra med det hela. Killen ska bygga ett hölje till innerfilter och värmare av frigolit, med öppningar så att vattnet kan cirkulera. Så du får gärna förklara för mig vad
                .
                Dumheten i det får tala för sig själv
                Jag tror jag måste vara lika dum som Iit_mutt så du får gärna förklara varför.
                Om man nu har ett hölje klätt med grus och HÅL i det för att TILLÅTA att vattnet STRÖMMAR igenom det, vad är då problemet?

                Vill på inget vis verkaa otrevlig men jag tror det är du som inte riktigt förstått vad det hela handlar om
                530 liter grönsaker

                Kommentar

                • Raven
                  • February 2005
                  • 15385

                  #23
                  det enda jag kan se är att man ska ha koll på vattnet så inte samma åker runt gång på gång.
                  annars ska de inte va några större prioblem
                  LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                  Faktatråd Om AkvarieVatten
                  Växtakvaristernas Paradis

                  Kommentar

                  • jocke_ek
                    • February 2005
                    • 259

                    #24
                    Ursprungligen postat av Iit_mutt
                    Jocke...nej, bygg du på med frigolit, det fungerar kanon.
                    låter kanon det ska meka lite med det i veckan så får vi se vad resultatet blir.
                    ska montera den i det lilla karet när jag fått upp balansen i det stora så firrarna kan bo och busa där i medans jag miklar med deras nuvarande hem.
                    så får dom flytta in där igen när jag är klar med det.

                    nä nu ska jag nanna klockan är på tok för mycket.
                    god natt alla.!!!
                    några bilder finns nu på min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=361394

                    nya bilder på zoonen på mina 2 nya kar som jag hämtat och börjat montera.
                    kommer upp flera bilder under upp byggnaden av dom.
                    finns nu en lista på firrarna jag har i respektive kar.

                    Kommentar

                    • janne dansk
                      • June 2004
                      • 1740

                      #25
                      jag har en frigo bakgrund i 1000 l med filter o värmar bakom det funkar kanon se bara till att der blivar cirkulation så är det inga problem
                      Fantasi är viktigare än kunskap.Albert Einstein

                      Kommentar

                      • NE
                        • January 2004
                        • 1549

                        #26
                        kan det vara för att dom ligger typ ljusår framför oss?
                        Humor, har du varit i USA eller Storbrittanien och sett deras huskonstruktioner, jag undrar vem som är ljusår från vem!
                        /Niklas

                        Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

                        Kommentar

                        • jimel
                          • August 2004
                          • 253

                          #27
                          Detta komme bli skit bra, följer tråden med spänning.
                          Här är min Zoonen

                          Kommentar

                          • jocke_ek
                            • February 2005
                            • 259

                            #28
                            tack alla för stödet och alla bra förslag .
                            kommer att lägga upp bilder på det när det är klart.
                            så kan ni kolla vad ni tycker.
                            vill ju att grabben ska få lite finare i sitt kar med ju.
                            mvh jocke
                            några bilder finns nu på min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=361394

                            nya bilder på zoonen på mina 2 nya kar som jag hämtat och börjat montera.
                            kommer upp flera bilder under upp byggnaden av dom.
                            finns nu en lista på firrarna jag har i respektive kar.

                            Kommentar

                            Arbetssätt...