Få tag på en större rot?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stew
    • July 2004
    • 1736

    Få tag på en större rot?

    Hejsan,

    Letar efter en rot som kan fylla upp lite av mitt 540 kar. Bor i göteborg.
    Har varit på herkules och kollat, men blev ganska besviken. De tog 450:- för en röd/brun gren. Inte alls så vacker.

    Har ni några tips på var jag kan hitta en fin rot i göteborg? Och vad den ungefär kostar?

    /Stefan
    540l Malawi
    180l Växt / sällskapskar
    90l odlingskar
    50l odlingskar / karantänskar
  • Zone
    • February 2004
    • 680

    #2
    Jag har inga priser men Hornbach hade ett stort urval sist jag var där,även Trop hade några större rötter vid senaste besöket och han brukar ha ganska låga priser överlag.
    MVH.
    Tommy.
    MVH.
    Tommy.

    Kommentar

    • Stew
      • July 2004
      • 1736

      #3
      Ursprungligen postat av Zone
      Jag har inga priser men Hornbach hade ett stort urval sist jag var där,även Trop hade några större rötter vid senaste besöket och han brukar ha ganska låga priser överlag.
      MVH.
      Tommy.
      När var du på Hornbach och såg dem? Var där i förra veckan. DÅ hade de bara <1kg rötter typ...
      540l Malawi
      180l Växt / sällskapskar
      90l odlingskar
      50l odlingskar / karantänskar

      Kommentar

      • Bilbo
        • February 2002
        • 2119

        #4
        Kolla på Åleds utanför Halmstad, han brukar ha det mesta.
        Annars kan du kolla med din lokala handlare, han kan säkert beställa hem åt dig!
        // Magnus
        Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

        Kommentar

        • Torstensson
          • June 2002
          • 1964

          #5
          Jag fick beställa när jag ville ha en STOR rot. Men om alla butiker har den möjligheten vet jag inte...
          Bifogade filer

          Kommentar

          • smurfmats
            • February 2003
            • 3538

            #6
            Ursprungligen postat av Torstensson
            Jag fick beställa när jag ville ha en STOR rot. Men om alla butiker har den möjligheten vet jag inte...
            riktigt snygg rot!! vad kostade den?
            tråden om fjärilars lek!

            Kommentar

            • Torstensson
              • June 2002
              • 1964

              #7
              850:- i Stoby, eller om det va 800..? Minns inte, men jag vet att en sån rot hittar man bara EN gång i livet!!
              Men tipset för att hitta en stor och snygg rot är nog att i "sin" butik beställa en med förbehållet att man inte måste köpa den om den inte e till full belåtenhet..

              Kommentar

              • Zone
                • February 2004
                • 680

                #8
                Ursprungligen postat av Stew
                Ursprungligen postat av Zone
                Jag har inga priser men Hornbach hade ett stort urval sist jag var där,även Trop hade några större rötter vid senaste besöket och han brukar ha ganska låga priser överlag.
                MVH.
                Tommy.
                När var du på Hornbach och såg dem? Var där i förra veckan. DÅ hade de bara <1kg rötter typ...

                Det var visserligen mer än en vecka sedan jag var på Hornbach, och då hade dom mycket i hyllorna.
                Ska till Trop nu och inhandla lite fisk, ska kolla vad han har i rot väg gällande större rötter.
                MVH.
                Tommy.

                Kommentar

                • Thengwyn
                  • December 2004
                  • 19

                  #9
                  Jag köpte en ganska stor och trevlig rot på Herkules i slutet av december, de kanske inte har fått in så många nya sen dess . Fråga där annars om de inte kan ta hem åt dig, de brukar vara snälla (i värsta fall kan du ju säga att Cecilia kanske köper roten om du inte vill ha den...). Annars är Hornbach ett bra ställe. Jag bor nästan granne med stället, och det är svårt att hålla i plånboken när man är där... Ibland har de större rötter, men mest har de rötter som är ca 30*40 cm och mindre upplever jag. Lycka till i sökandet!
                  ~Thengwyn~

                  http://www.liden.cx/~thengwyn/Sidor/akvarium.htm
                  "Ett leende varje dag är som regn i öknen"

                  Kommentar

                  Arbetssätt...