Tar BTN stor plats?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • råttan
    • April 2003
    • 98

    Tar BTN stor plats?

    Hur stor plats tar en Back to nature bakgrund (Amazonas) om man ska ha filter bakom?

    Måste man göra sig av med några fiskar för att få plats med bakgrunden om man köper en?
    Johan Lundin
    http://www.ratthjalpen.se
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Ursprungligen postat av råttan
    Hur stor plats tar en Back to nature bakgrund (Amazonas) om man ska ha filter bakom?

    Måste man göra sig av med några fiskar för att få plats med bakgrunden om man köper en?
    Vilken längd är det på den Amazonasbakgrund du tänkt skaffa?
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • råttan
      • April 2003
      • 98

      #3
      2m (som akvariet)
      Johan Lundin
      http://www.ratthjalpen.se

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ursprungligen postat av råttan
        2m (som akvariet)
        Just tvåmeters Amazonas är den som tar särklassigt mest plats av alla BTN-bakgrunder. På de ställen där den går längst fram går den fram 55 cm i snitt skulle jag tro att just denna bakgrund "stjäl" i snitt lite drygt 20 cm, vilket är dubbelt så mycket som övriga tvåmetare.
        Har själv denna bakgrund monterad i ett akvarieum som är 200x70x60 och akvariet bör nog vara 70 cm brett. Jag har dock sett den monterad i 60x60 akvarier och det har också varit snyggt, men i alla falll..........

        Så urpsrungsfrågan är lite svårt att svara på om man skall ta bort fisk - vad gäller balansen i akvariet så försvinner ju inte så mycket vattenvolym så för den skull så behöver man ju inte misnka fiskantalet.
        Däremot minskar ju simutrymmet rejält - det betyder kanske inte så mycket om man har stimlevande tetror, men har man revirhävdande ciklider så minskar ju revirmöjligheterna rejält och man måste ha färre fiskar.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...