Plantering???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Oscar Cederqvist
    • November 2002
    • 6546

    Plantering???

    Hur ligger det egentligen till, ska man ta väck krukan och gojset runt rötterna när man planterar växterna?

    MSP
    Oscar Cederqvist
  • Lukas
    • April 2002
    • 1211

    #2
    Hej!
    Jag tycker iaf att man ska ta bort krukan, så att rötterna blir "fria" att växa. Men ibland kan det vara praktiskt m krukan, tex om man vill flytta växten. Annars tycker inte jag att det finns några fördelar med att behålla krukan på.
    /Lukas


    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Hej,
      Om transportbyttor kan du läsa på Zoopets växtavdelning http://www.zoopet.com/akvarium/artikel_visa.asp?NR=218
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell

      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Patrik_växjö
        • July 2002
        • 2046

        #4
        Men speöar det nån roll då? För växten alltså. För jag hade mina byttor i ett halvår å mina rötter spred sig å växte ändå...

        / Patrik /
        / Patrik /

        Kommentar

        • Torstensson
          • June 2002
          • 1964

          #5
          Mina svärdsplantor planterandes med stenullen kvar. Först efter ett halvår, vid en omflytt av diverse växter å stenar, togs stenullen bort. Då satte svärdsplantorna fart och växte sig betydligt större..

          /Torsten

          Kommentar

          • Oscar Cederqvist
            • November 2002
            • 6546

            #6
            Torsten. Jag gjorde samma sak för ett par dagar sedan. Stenullen envisades med att krypa upp genom gruset. Hoppas dem växer till sig lite nu. Tack för era tips.

            MSP
            Oscar Cederqvist

            Kommentar

            Arbetssätt...