Rådasand 0,8-1,2mm och andra finkorniga sandsorter!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joel_N
    • March 2004
    • 283

    Rådasand 0,8-1,2mm och andra finkorniga sandsorter!

    Har nämligen märkt och förstått att om man har finkornig sand lägger sig fiskavföringen ovanpå och blir synlig för betraktaren. Detta är något jag helst inte vill.
    Stämmer det att det alltid är så eller är det bara den finkorningaste sanden det gäller? Hur är det med Rådasanden av denna storlek?

    Ha det fint.
    Den som inte frågar får ingenting veta.
  • jimel
    • August 2004
    • 253

    #2
    Jag har rådasand och där ligger skitn på sanden, beror väl på att det ligger "packat" och inte kan komma ner emellan kan jag tänka mig.
    Här är min Zoonen

    Kommentar

    • fc25
      • September 2003
      • 330

      #3
      Ja den lägger sig på men den enda skiten jag ser är den från min Gibbiceps som skiter rätt mycket och stort. Jag har sån sand dom har i dom flesta karen på Akvarielagret, har du sett dom?, kommer inte ihåg storleken men jag tror det är 0,8-1,2mm eller möjligen en storlek större.
      Senast redigerad av fc25; 12 January 2005, 20:38.
      //Fredrich

      Kommentar

      • malawi´n
        • August 2003
        • 1643

        #4
        ska det va...

        visst ser man skiten, men det får man leva med om man vill uppleva den fina, vågiga botten som bildas om du har fin, fin sand

        (kan säga att jag aldrig har varit förtjust i grövre sand/grus, vilket förstås påverkar mitt svar )
        Björn Forsberg

        Kommentar

        • oveb
          • January 2004
          • 2577

          #5
          Ursprungligen postat av malawi´n
          visst ser man skiten, men det får man leva med om man vill uppleva den fina, vågiga botten som bildas om du har fin, fin sand
          Just det som jag inte gillar med fin sand, den bestämmer liksom för mycket själv var den skall befinna sig... Jag vill kunna anlägga en kuperad botten med flit s.a.s.

          Fast det var ju min åsikt
          Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

          Kommentar

          Arbetssätt...