Blanda sand

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jennypet
    • December 2004
    • 24

    Blanda sand

    har inskaffat mig ett större akvarium där bottenytan är betydligt större än i de karet jag har nu. funderar om jag kan köpa biltemasblästersand och bland med min befintliga rådasand`?? eller ska jag köpa mera rådasand?? det är tänkt de ska gå discus i karet senare... å de vill juh ha lite murrigt, kanske då blästersanden blir för ljus....
    hmm funderingar funderingar
    720 liter
    450 liter
    min zoon http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=330620
  • Mathias-D

    • December 2002
    • 1122

    #2
    hade köpt mer av rådan men köp en säck från biltema det kostar 50Kr så det är ju ingen större pengar om det bli fult...lägg upp en bild på hur det ser ut

    Kommentar

    • jennypet
      • December 2004
      • 24

      #3
      eftersom akvariet inte är klart får du tåla dig lite =) det ska målas och sättas på lister på locket (hemmabygge) men när allt e klart kommer jag självklart lägga ut bilder eftersom jag säkerligen kommer vara stolt och myycket mycket nöjd
      720 liter
      450 liter
      min zoon http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=330620

      Kommentar

      • Lucas_no1

        #4
        visst kan du blanda

        Jag har gjort det gjorde samma när jag köpte akvarium.
        Hade råda sand som jag blandade med biltemas blästersand.
        Det man kan säga om resultatet är att råda sanden ligger i fåror i den finare blästersanden kan se rätt mörk ut mot blästersanden men det är ju å andra sidan snyggt med lite blandning av bottenmaterial.

        Jag har diskus i mitt akvarium och dom verkar må bra av sanden.
        Visserligen medicinerar jag just nu men att det skulle ha med sanden att göra kan jag inte tro. :-)

        Funderar just nu på att gå upp på vinten och hämta finkornig sjösten och blanda ut med rådasanden i mitt andra nystartade akvarium.

        Är du osäker så ska du inte pröva att blanda som inlägget ovan tipsade om för då kanske du måste köpa ny sand helt och hållet för att plocka ur rådasanden ur blästersanden är nog jätte kul!! *s*

        Kommentar

        Arbetssätt...