Vem har snyggast sten? :-)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kamphona
    • December 2004
    • 95

    #16
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Jag är väl lite gammaldags och konservartiv men jag tycker att de snyggaste stenarna i akvarium är de naturliga - dvs sådana som liknar de som finns i fiskarnas naturliga biotoper.

    Själv plockar jag vid behov (åtminstone om det rör sig om inte alltför stora stenar) rundslipade fina stenar i olika storlekar i Säveån - pris 0 kr
    Låter som en mycket bra idée! Då jag är ute i stockholms skärgård hela sommaren så kan jag ju försöka ta hem lite sten som ser trevlig ut. Och som du sa, det kostar inget! Rundslipade stenar är bra snyggt! Nu blir jag ju skattletar sugen! =)

    /Linnea

    Kommentar

    • WhiZpEr
      • May 2004
      • 108

      #17
      Ursprungligen postat av oveb
      Snygga men jobbiga, har köpt dem på aquaristik.net.

      Det sitter massor med seg torkat lera på dem (röd). Tänkte FE-testa vatten/lera men fick bara ur 2 droppar ur JBL-test...

      Har spenderat ett par timmar med att avlägsna leran och det är fortfarande mycket kvar av eländet

      Att leran innehållet järn tar jag för givet mest eftersom den är så himla röd ! Skulle behöva sprutas med högtryck innan man stoppar dom i karet tror jag.
      har du kommit fram till något angående om det är riskfyllt att stoppa ner stenarna i sitt kar ?

      Kommentar

      • oveb
        • January 2004
        • 2577

        #18
        Nu när jag har skrubbat dom så är det nog lugnt, däremot har jag inte bestämt mig för HUR jag skall ha dom så de är torrlagda tills vidare...
        Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

        Kommentar

        Arbetssätt...