Vad är detta för sten?! :S

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lubbe
    • February 2004
    • 677

    Vad är detta för sten?! :S

    Ska skaffa stenar till mitt 310 l kar för att bygga grottor. Hittade då en fin, brunaktig sten som skulle passa perfekt i djuraffären. Jag tror att den hette något i stil med "gadonstek" men kommer inte riktigt ihåg... Är det någon som vet vilken sten jag menar?
    Är den sortens sten bra att ha i ett sydamerikanskt biotop?
    310 l - Sydamerika
    200 l - Asien
    104 l - Asien
    70 l - Sydamerika
  • jeburning
    • November 2003
    • 35

    #2
    Jag skulle tro att det är pagoda-sten som du menar.
    jeburning

    Kommentar

    • HQI
      • November 2004
      • 207

      #3
      Det är det säkert,har svårt att urskilja. Men stenar är bara bra om de är flata i sydamerikansk dvärjciklidbiotop. Eftersom vissa arter leker på flata stenar. Du har bara inte skrivit vilka fiskar som bebor ditt akvarium. Du ska nog inte há för mycket sten i sydamerika biotop. Mer rötter och växter. En del dvärgar vill há grottor,då de fäster rommen på undersidan av taket,men det är väldigt små grottutrymmen. MVH:
      HQI

      Kommentar

      • Lubbe
        • February 2004
        • 677

        #4
        Ursprungligen skickat av jonerup
        Det är det säkert,har svårt att urskilja. Men stenar är bara bra om de är flata i sydamerikansk dvärjciklidbiotop. Eftersom vissa arter leker på flata stenar. Du har bara inte skrivit vilka fiskar som bebor ditt akvarium. Du ska nog inte há för mycket sten i sydamerika biotop. Mer rötter och växter. En del dvärgar vill há grottor,då de fäster rommen på undersidan av taket,men det är väldigt små grottutrymmen. MVH:
        Hmm.. jag vet att stenens namn slutade med "stek" och den kan mycket väl ha börjat med "pagoda" : )
        De fiskar jag tänkt ha är scalar, citrontetror, någon sorts pansarmal (har inte riktigt bestämt mig än! ), ancistrus och någon dvärgciklid (förmodligen kurvciklid eller fjärilsciklid).
        Jag hade då tänkt använda stenen till att bygga någon grotta till ancistrusarna.
        310 l - Sydamerika
        200 l - Asien
        104 l - Asien
        70 l - Sydamerika

        Kommentar

        • fredcoca
          • December 2004
          • 132

          #5
          kan det inte vara en indiansten.. har den i mitt stora kar!
          http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=324799

          Kommentar

          • Lubbe
            • February 2004
            • 677

            #6
            Ursprungligen skickat av fredcoca
            kan det inte vara en indiansten.. har den i mitt stora kar!
            Nej, inte indiansten. Är nu säker på att det var pagodastek den hette. Vad säger ni? Jag är inte så bra på det här med stenar, men den innehåller inte kalk då?
            310 l - Sydamerika
            200 l - Asien
            104 l - Asien
            70 l - Sydamerika

            Kommentar

            • smurfmats
              • February 2003
              • 3538

              #7
              har aldrig hört talas om en sån sten... söker man på google får man inte en enda träff. är du säker på namnet?

              annars får du fråga i affären. o berätta för oss..=)

              lägg gärna in dina fiskar i din profil istället...
              tråden om fjärilars lek!

              Kommentar

              • Lubbe
                • February 2004
                • 677

                #8
                Ursprungligen skickat av smurfmats
                har aldrig hört talas om en sån sten... söker man på google får man inte en enda träff. är du säker på namnet?

                annars får du fråga i affären. o berätta för oss..=)

                lägg gärna in dina fiskar i din profil istället...
                Hmm.. där sa du något. Testade söka på "pagodastek" jag också och hittade inget, men eftersom jag inte var säker på namnet (är garanterat det nu!) så testade jag jeburnings förslag och sökte på "pagodasten" och "pagodastone" och då hittade jag den! Den heter alltså pagodasten. Är det någon som vet något om <b>den</b> stenen?
                310 l - Sydamerika
                200 l - Asien
                104 l - Asien
                70 l - Sydamerika

                Kommentar

                Arbetssätt...