En fisk bakom bakgrunden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fredrikakesson
    • November 2003
    • 1363

    En fisk bakom bakgrunden

    Hallå

    Upptäckte till min stora fasa att mitt hongsloi par var försvunna.Letade överallt.Ser tillslut att dom har lyckats smita in bakom bakgrunden.Dom simmar där än.Kan inte för i mitt liv förstå hur dom tagit sig in.Den enda lilla hålet som finns är en silikon miss på 1 cm.Dom är beytdligt större.Hur ska jag göra.Slita ur all inredning sand och hela skiten.Riva bort bakgrunden för att få ut dom eller???Saken är den att jag såg att silikonet hade släppt så att bakgrunden är lös.Finns det någon form av undervattens silikon??
    Fredrik
  • fredrikakesson
    • November 2003
    • 1363

    #2
    Ingen som vet??
    Fredrik

    Kommentar

    • denuo
      • August 2003
      • 47

      #3
      om det finns plats bakom bakgrunden så du får ner en håv kan man smyga upp med ficklampa på natten (måste vara kolmörkt så firrarna sover) och fånga dem! Fungerade för mig då en fisk hamnat bakom min BTN-bakgrund.

      Sen kan det väl vara så att de lyckats hoppa över bakgrunden och hamnat på baksidan kanske??!

      Angående undervattens-silikon kan du ju ringa till nån handlare och fråga...

      //vh matte
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=157548

      Kommentar

      • fredrikakesson
        • November 2003
        • 1363

        #4
        Att jag inte tänkt på det...Natten och lampa smart

        Kommentar

        • fredrikakesson
          • November 2003
          • 1363

          #5
          Ser till min STORA GLÄDJE att hanen har hittat tillbaka ut igen.Han kom från ingenstans när det serverades mat....Honan är forfarande kvar där bakom.Har satt termetern för hålet som jag tror att dom simmade igenom.Finns fortfarande ett hål som är tillräckligt stort för honan men inte för hanen -.Tänkte tappa ut 30 cm av vattnet och silikona din bakgrunden igen.Det gamla silikonet sitter kvar på glasrutan så en ny klutt bakom bakgrunden kommer att hålla den på plats.
          Fredrik

          Kommentar

          Arbetssätt...