Ny design, kommentarer

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • heeke
    • April 2003
    • 5033

    Ny design, kommentarer

    Nu har jag äntligen fått upp bilder på min nya design.
    Har varit lite små körit med flytt och födelsedagar, strulande ADSL-flytt och telefonuttag på fel ställe.

    Karet i söndags: http://heeke.myip.org/viewimage.php?id=20
    Före flytten: http://heeke.myip.org/viewimage.php?id=15

    Konstruktiv kritik mottages tacksamt

    Jag ska täta till H.polysperman lite och försöka hitta något roligare än svärdsplanta till höger, i kombination med någon fin stängelväxt.

    Titta till karet LIVE när du ändå är på siten
    http://heeke.myip.org/viewcam.php
    (Tänt mellan 11:00 och 23:00)

    Edit:
    Passa på att kolla nu på lunchen så ni hinner skriva långa svar om vad ni tycker om eller inte
    heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri
  • heeke
    • April 2003
    • 5033

    #2
    Var det ingen som hade lunch idag?
    Det är väl alla dessa klappar som ska köpas kan jag tänka.
    *väntar tålmodigt på synpunkter*
    heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

    Kommentar

    • elinor
      • February 2003
      • 1323

      #3
      Någon konstruktiv kritik kan jag inte komma med eftersom jag ingen har :-) Ser jättesnyggt ut. Va inne och kolla på ditt kar live alldeles nyss; jag vill oxå ha stora böljande växter i mitt kar.

      Elinor
      Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad

      Kommentar

      • KE
        • November 2004
        • 356

        #4
        Tycker att du har fått till det bra. Dom enda sakerna som jag kommer att tänka på är om du kan dölja filtret och värmaren genom att t.ex. lägga en rot framför. Sen så om du har sluttande bottengrus/sand (högre i bakkant) så ser det djupare ut, men det visst du kanske redan om

        Förövrigt får du tummen upp från mig

        Zoonen
        Akvarietorka för tillfället...

        Kommentar

        • heeke
          • April 2003
          • 5033

          #5
          Jo, gruset är faktiskt säkert 3 ggr djupar i bakkant. Måste vara perspektivet som lurar ögat.

          Dölja filter/värmare hade jag inte tänkt, iaf inte med en rot. Tänker däremot utöka växtmassan på högerkanten så att det blir mer jämvikt mot vänsterkanten (indirekt kommer ju filter/värmare att synas mindre då). Någon som har lust att tippsa om någon "fräck" stängelväxt.
          heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

          Kommentar

          • ICEBOX
            • April 2004
            • 150

            #6
            Det var läckert med den öppna triangulära (?) ytan i mitten av karet. Känns som att det ger karet mer djup... Snyggare nu när växterna bildar en vägg - förra designen gav ett "tomt" kar.

            Rötterna kanske ligger lite för mycket "på rad", om du förstår vad jag menar...
            375 liter med 30-talet citrontetror, ett ancistruspar samt 15 ancistrusyngel, snart en grupp Ap. borellii och hantlar http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=330639

            Kommentar

            • heeke
              • April 2003
              • 5033

              #7
              Det var läckert med den öppna triangulära (?) ytan i mitten av karet.
              Jo, det är just en klasisk triangeldesign jag försökt mig på.

              Rötterna kanske ligger lite för mycket "på rad"
              Ja, tendensen finns helt klart där. Jag hoppas att mina cryptos växer upp och "skärmar" av rötterna lite så man får bort dom allt för raka linjerna.
              heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

              Kommentar

              • imported_n/a
                • December 2004
                • 80

                #8
                Man ser ju svart&vitt, ingen klar fin bild
                <font color="limegreen"><font face="Comic Sans MS">Jag har haft Kampfisk och Slöjsjärtar. Har inga fiskar nu.
                Men jag är duktig på fiskar att hjälpa er =)</font id="limegreen"></font id="Comic Sans MS">

                <font size="4"><center><font color="red"><font face="Georgia"> God Jul & Gott Nytt År </font id="Georgia"></font id="red"></center></font id="size4">

                Kommentar

                • Tropfrog
                  • October 2002
                  • 8078

                  #9
                  Jag tycker att det blev mycket bättre.
                  MEN:
                  Designen är (enligt mig) alldeles för symetriskt. Att du sedan pratar om att skapa mer "balans" som en förbättring tycker jag låter konstigt. För min del tycker jag att du skall ha mindre balans för att karet skall bli mer spännande.

                  Den klassiska triangulära designen är det egentligen inget fel på. Men jag tycker inte att man skall placera den öppna trianglen så centrerat. Jag skulle gärna se en mindre symetrisk triangel som hade sin mittpunkt längre åt vänster. Samt att de två rötterna var på samma sida för att skapa mer "obalans".

                  Men det är ju bara vad jag tycker. Kan inte nog påpeka att det är mycket bättre än innan och att det bara krävs små förändringar för att jag skall gilla det.
                  MVH
                  Magnus
                  min zoon

                  Kommentar

                  • heeke
                    • April 2003
                    • 5033

                    #10
                    Ursprungligen skickat av -FiskÄlskare-
                    Man ser ju svart&vitt, ingen klar fin bild
                    Om det är webkameran du syftar på så är den definitivt inte svart/vit, du får nog skruva upp färgmättnaden på skärmen
                    Däremot är det en Axis 2100 nätverkskamera med max 10fps (i praktiken blir det max 3-4fps) så visst blir det lite övervakningsbild alá Föreningssparbanken
                    Att kameran sedan sitter 2m från karet gör ju inte att man ser bättre direkt, men vill man få med hela karet så är det det som gäller.

                    Det jag främst var ute efter var ju iofs lite konstruktiv kritik ang designen, vilken man ser bättre på en vanlig stillbild, http://heeke.myip.org/viewimage.php?id=20
                    heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

                    Kommentar

                    • heeke
                      • April 2003
                      • 5033

                      #11
                      Tack för åsikterna Tropfrog mycket tänkvärt.
                      Har inte tänkt på att triangeln faktiskt ligger väldigt centrerat, var meningen att den höga rotkonstalationen till höger om triangeln skulle bli focalpunkt, men det blev visst inte så 8)
                      heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

                      Kommentar

                      Arbetssätt...