silikon till stenarrangemang ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cyruz
    • November 2002
    • 55

    silikon till stenarrangemang ?

    Hejsan, jag är på gång att starta upp ett 900-liters kar där jag tänkte ha stora syd/centralamerikanska ciklider eventuellt.... Och där tänkte jag göra diverse stenarrangemang, men vill gärna försäkra mig lite genom att limma ihop dessa arrangemang, eftersom dessa stora ciklider (bl.a. påfåglar) gillar att möblera om... nu till frågan... finns det någon av de sorters silicon som dom säljer i bygghandeln som man kan använda utan att det blir en massa "utfällningar" i vattnet ?, eller är det enda rätta att använda sånt silikon som man köper i en akvariebutik ??

    Tacksam för svar.

    MVH.
    //Cyruz
    MVH.
    //Cyruz
  • Torstensson
    • June 2002
    • 1964

    #2
    Kolla efter "Glas Silicon". Det brukar stå på om man kan använda den till akvarier..

    Iaf om man handlar på mitt jobb!! =)) (En stoor bygghandel i Växjö)

    /Torsten

    Kommentar

    • Aqua_Max
      • April 2002
      • 511

      #3
      <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>... finns det någon av de sorters silicon som dom säljer i bygghandeln som man kan använda utan att det blir en massa "utfällningar" i vattnet ?<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>Ja, glas silikon. På tuben ska det stå att den är lämplig till att limma akvarium, alternativt att det är en bild på ett akvarium.

      ~~~ Max Photo ~~~
      ~~~ Max Photo ~~~

      Kommentar

      • Cyruz
        • November 2002
        • 55

        #4
        Man får tacka för svaren, då bär det av mot bygghandeln snart

        MVH.
        //Cyruz
        MVH.
        //Cyruz

        Kommentar

        Arbetssätt...