biltemas blästersand - igen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hasse H
    • August 2004
    • 2111

    #31
    Som sagt, jag behövde aldrig tvätta min blästersand, det fanns inget smuts eller damm i den överhuvudtaget. Om man nu skulle behöva det ändå så är det väl samma princip som när man tvättar grus, men man får ta det lite lugnare när man häller av vattnet så inte sanden följer med.
    mvh Hasse
    Det man inte vet, har man ingen aning om.

    Kommentar

    • pistmaskin
      • February 2004
      • 41

      #32
      Jag tvättade sanden (råda sand) till mitt 375 kar i en skottkärra, bara att fylla med sand och vatten och sen hälla av det grumliga vattnet typ 20 ggr tills det är någorlunda klart vatten. Jag har ganska mycket sand, två säckar finkornig sand och en säck grus, gruset i ena hörnan och avdelat med en lång rot. Blev rätt bra faktiskt.

      Jag resonerade som så att det är bättre med för mycket sand/grus än för lite... Blev mycket lättare att plantera växter iaf! Sen har jag gjort en stor kulle i sanden tvärs över kortsidan vilket ger en väldigt vacker effekt framifrån.

      Så har jag gjort. Hade jag dessutom vetat att man kunde använda biltema sand hade jag inte tvekat en sekund, är ju granne med Tema...
      Lycka till!
      -375 liter BTN Malawi-

      #Golden, zebra och guldsöm#

      Kommentar

      Arbetssätt...