Dumma fiskar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nils Holmström
    • November 2004
    • 2195

    Dumma fiskar!

    Har precis tryckt in en ny bakrund i karet. Naturligtvis hittar fiskarna en springa och simmar in bakom. Ska man låta dem hållas och hoppas att de kommer ut samma väg igen? Eller måste jag täta bakgrunden på något sätt?
    222 liter Malawi
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Gissningsvis tycker en del av fiskarna att det är tryggare där bakom än framför och likaledes gissningsvis kommer de tillbaka...
    Maten serveras endast därstädes. Men jag kan förstå att det känns irriterande. Täta mera vid behov...
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • Conny_B
      • October 2002
      • 132

      #3
      hej de beror lite på.
      står akvariumet på ett sådant sätt att du kan se om det hamnar en död fisk i bakgrunden å du kan ta bort döda fiskar utan problem så är det helt okej annars skulle jag täta omedelbart man bör kunna hola ett öga på fiskarna så man vet att allt är som det ska .
      Conny.Bergstrand

      Kommentar

      • Nils Holmström
        • November 2004
        • 2195

        #4
        frågan är bara HUR jag ska täta, utan tt behöva silkona?
        222 liter Malawi

        Kommentar

        • Shagrat
          • September 2004
          • 335

          #5
          Silikona e nog bäst, men att knö in lite filtersvamp eller nått borde ju funka.
          Ja, jag vet att jag inte kan stava....
          Min zoon

          Kommentar

          • Nils Holmström
            • November 2004
            • 2195

            #6
            så, nu joxade jag ditt en bit bakgrund till, framför springan. inte jättesnyggt när man har full belysning på, men det har jag ju aldrig, har bara lysrör längts fram i karet, bakrunden liggre mest i halvskugga.
            222 liter Malawi

            Kommentar

            • Nils Holmström
              • November 2004
              • 2195

              #7
              om jag ska silikona måste jag ju tömma karet helt, rengöra med aceton och grejer. PROJEKT! nej, sånt orkar vi inte med just nu. det får bli min snabblösning så länge....
              villl inte lägga ner för mycket tid och pengar på det här karet i alla fall då jag planerar att inom minst ett halvår skaffa ett större och sälja det här...
              222 liter Malawi

              Kommentar

              • Nils Holmström
                • November 2004
                • 2195

                #8
                äsch de alr minsta kommer fortfarande in. men de är bara tre stycken så det kan väl vara okej, jag får räkna dem lite då och då...
                222 liter Malawi

                Kommentar

                • fantasi
                  • July 2004
                  • 157

                  #9
                  kan du inte ta någon filtermassa och fixa till lite snyggt typ med torv på och trycka in?
                  112L tanganyika,
                  200L sydamerikanskt,
                  30L yngelakvarium till Multisarna.
                  http://www.thirdimension.se/blog/

                  Kommentar

                  Arbetssätt...