Inredning av ett kallvattensakvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • figo
    • October 2004
    • 480

    Inredning av ett kallvattensakvarium?

    Hej! Jag undrar om man ska inreda ett kallvattensakvarium på något specielt sätt?
    Finns det något bra tips eller kanske en bild/hemsida om det?

    <font color="red">Tack!!!</font id="red">
    m.v.h figo. 170 L ,45 L ,21 L
  • Tottofagrin
    • July 2003
    • 330

    #2
    Det hela är väl mer en fråga om vilken typ av biotop du är ute efter. Många tropiska växter går ju bort, så du kanske kan titta efter växter som säljs som dammväxter eller helt enkelt gå ut och plocka växter själv i nån sjö.

    Men fundera först på vilken biotop du ska ha och hur du enklast efterliknar den förutom vattentemperatur och kemi.
    MVH Kalle
    "Skogseken har skaftat ollon, till skillnad från bergseken, precis som jag" - En av mina föreläsare på Alnarp

    Kommentar

    • imported_n/a
      • December 2004
      • 80

      #3
      <font color="black">Kolla på denna sida: http://www.zoopet.com/akvarium/artikel_visa_index.asp?KAPITEL=Starta+akvarium </font id="black">
      <font color="limegreen"><font face="Comic Sans MS">Jag har haft Kampfisk och Slöjsjärtar. Har inga fiskar nu.
      Men jag är duktig på fiskar att hjälpa er =)</font id="limegreen"></font id="Comic Sans MS">

      <font size="4"><center><font color="red"><font face="Georgia"> God Jul & Gott Nytt År </font id="Georgia"></font id="red"></center></font id="size4">

      Kommentar

      • figo
        • October 2004
        • 480

        #4
        Asienbiotop...
        m.v.h figo. 170 L ,45 L ,21 L

        Kommentar

        • Tottofagrin
          • July 2003
          • 330

          #5
          Vilken kallvattenbiotop från Asien är det du tänker på?
          MVH Kalle
          "Skogseken har skaftat ollon, till skillnad från bergseken, precis som jag" - En av mina föreläsare på Alnarp

          Kommentar

          • figo
            • October 2004
            • 480

            #6
            Därifrån Guldfisken kommer!
            m.v.h figo. 170 L ,45 L ,21 L

            Kommentar

            • Tottofagrin
              • July 2003
              • 330

              #7
              Om du vill ha ett akvarium för guldfiskar så hade jag satsat på mycket sten och kanske rötter, för de gräver och sliter upp växter väldigt lätt. Annars står det dig nog fritt att utforma karet som du vill..

              /Kalle
              MVH Kalle
              "Skogseken har skaftat ollon, till skillnad från bergseken, precis som jag" - En av mina föreläsare på Alnarp

              Kommentar

              Arbetssätt...