Ångest ang. bakgrund. :/

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • WhiZpEr
    • May 2004
    • 108

    Ångest ang. bakgrund. :/

    hej!

    Har bestämt mig för att köpa ett 720L och satsa på bra filtrering samt eventuellt UV-C.
    Men då kommer man ju till bakgrunden och har redan btn på ett 150L kar och det är ju jävligt snyggt så man hade ju gärna haft det på det kommande 720 karet... Men det kostar ju 4-5000kr och jag funderar på att istället ha helt svart eller mörkblå bakgrund eller måla någon av dessa färger.

    Vad tycker ni att jag ska göra ? ångesten är enorm visst kan man spara några månader extra och kanske köpa en btn men frågan är om det är värt det.

    Vad tycker ni ?
  • ICEBOX
    • April 2004
    • 150

    #2
    Det finns "budget-btn" som heter "aqua rock" bla på www.pwss.se - det finns en hyggligt färsk tråd om dem.

    Annars kan du göra en egen frigolitbakgrund (sök på forumet, det finns hur många trådar som helst) eller kanske en avgjutning (http://www.tropheus.info/riftlakes/cichlids/plastbak.html).
    375 liter med 30-talet citrontetror, ett ancistruspar samt 15 ancistrusyngel, snart en grupp Ap. borellii och hantlar http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=330639

    Kommentar

    • PsyM
      • April 2004
      • 283

      #3
      tycker absolut att du ska spara några månader för att sedan köpa en btn-bakgrund eller ett par moduler! Det ger ett mer maffigt intryck. Själv så är jag supernöjd med att jag sparade ihop till btn-grejer! mitt 900 liters blev jag riktigt nöjd med!
      Min Zoon
      Mitt 900 liters

      Kommentar

      • WhiZpEr
        • May 2004
        • 108

        #4
        ok, tänkte också på om man får t.ex tofsalger på bakgrunden så är det ju nästan omöjligt att få bort och då är den ju typ förstörd.

        Kommentar

        • PsyM
          • April 2004
          • 283

          #5
          alger är ju svårt att undvika helt klart.. men samtidigt ger det ett mer naturligt intryck..
          Min Zoon
          Mitt 900 liters

          Kommentar

          • fredrikakesson
            • November 2003
            • 1363

            #6
            Hallå

            En till btn kopia finns hos pwss.Har själv köpt en som ska monteras in endera dagen.Precis samma tema som mini amazonas men tyvärr inte samma finish...
            http://www.pwss.nu/product.asp?intProdID=437
            Fredrik

            Kommentar

            • fc25
              • September 2003
              • 330

              #7
              Ursprungligen skickat av fredrikakesson
              Hallå

              En till btn kopia finns hos pwss.Har själv köpt en som ska monteras in endera dagen.Precis samma tema som mini amazonas men tyvärr inte samma finish...
              http://www.pwss.nu/product.asp?intProdID=437
              Fredrik
              Hur ser dom där ut egentligen? Har aldrig sett nån "live".
              //Fredrich

              Kommentar

              • fredrikakesson
                • November 2003
                • 1363

                #8
                Har en bild men ingen zoon att lägga upp den på.Drar iväg den i ett mail till dig om du vill.
                Fredrik

                Kommentar

                • fc25
                  • September 2003
                  • 330

                  #9
                  Ursprungligen skickat av fredrikakesson
                  Har en bild men ingen zoon att lägga upp den på.Drar iväg den i ett mail till dig om du vill.
                  Fredrik
                  Ja gärna , skulle i.o.f.s va roligt att se en i ett kar innan man slår till, det brukar ju kunna skilja lite, dock oftast till det bättre.
                  //Fredrich

                  Kommentar

                  • Kharn
                    • May 2004
                    • 256

                    #10
                    hejsan.

                    jag har ett 960 som jag hadde en BTN amazonas som jag slet ut för ett par månader sedan och ersatte med blå bakrundsfilm ,superfina
                    växter samt en CO2 anläggning.
                    Det var det bästa jag gjort , ingen bakgrund kan mäta sig med välmående kar fullt med växter imho.

                    MVH Jimmy
                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=717712

                    Kommentar

                    • Zoo-pet
                      • December 2003
                      • 25

                      #11
                      Jag har också ångest inför bakgrunden till mitt 450 l kar som fortfarande står tomt i väntan på beslut/tid & pengar.
                      Funderar just nu på om man kan bygga en snygg bakgrund av stora skifferplattor i stället för friggo!
                      Borde gå att silikonerna fast med pumpar, filtermaterial mm bakom det också.
                      Är det någon som har provat?
                      #Hasse

                      Kommentar

                      • oveb
                        • January 2004
                        • 2577

                        #12

                        Varför inte köpa blå tejp att sätta på baksidan och lite snygga växter som täcker baksidan ordentligt ?

                        Inte vill man att betraktaren skall glo på bakgrunden istället för firrarna och växterna ??

                        1,5 m blå tejp kostar typ 100:-
                        Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

                        Kommentar

                        • Zoo-pet
                          • December 2003
                          • 25

                          #13
                          Jag har väldigt svårt för enformigt färgad bakruta och blå är verkligen inte fint. (Tycker i allafall jag)
                          #Hasse

                          Kommentar

                          • Schull
                            • August 2004
                            • 2889

                            #14
                            Det är skilnad på bakgrund och inredning!
                            /Tja Lasse
                            Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

                            Kommentar

                            Arbetssätt...