Woodrock

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • joakim_bergsten
    • January 2003
    • 16

    Woodrock

    Undrar om här finns någon som har erfarenhet av de nya BTN Woodrock? Jag undrar hur kanalerna fungerar, tvingar de vattnet runt i de olika delarna eller kan det rinnna rakt igenom? Efter att ha sett bilder tycker jag det ser ut som om vattnet kan rinna längs bottnen hela vägen stämmer detta?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Har just monterat en Woodrock och man kan välja om man vill låta vattnet rinna över till nästa "modul" uppe eller nere.
    Så om vattnet går i överkant på en modul så låter man det rinna över i underkant till nästa och denna som då får in vattnet längst ner har sitt utsläpp högst upp osv
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • WhiZpEr
      • May 2004
      • 108

      #3
      Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman
      Har just monterat en Woodrock och man kan välja om man vill låta vattnet rinna över till nästa "modul" uppe eller nere.
      Så om vattnet går i överkant på en modul så låter man det rinna över i underkant till nästa och denna som då får in vattnet längst ner har sitt utsläpp högst upp osv
      som jag förstår det så kommer man inte kunna använda det nya woodrock systemet med ett 200cm kar ?
      Om detta stämmer så är det verkligen tråkigt eftersom 2m kar är ju många som har.

      Måste man kombinera trä och sten med det nya eller kan man bara ha sten ?

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        som jag förstår det så kommer man inte kunna använda det nya woodrock systemet med ett 200cm kar ?
        Om detta stämmer så är det verkligen tråkigt eftersom 2m kar är ju många som har
        Det finns ju redan ett par andra modeller att välja på för 2 meters kar.

        Måste man kombinera trä och sten med det nya eller kan man bara ha sten ?
        Just nu finns bara kombinationen men det är väl meningen att det så småningom kommer att bli system med sten eller trä hela vägen.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • WhiZpEr
          • May 2004
          • 108

          #5
          Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman
          som jag förstår det så kommer man inte kunna använda det nya woodrock systemet med ett 200cm kar ?
          Om detta stämmer så är det verkligen tråkigt eftersom 2m kar är ju många som har
          Det finns ju redan ett par andra modeller att välja på för 2 meters kar.


          Måste man kombinera trä och sten med det nya eller kan man bara ha sten ?
          Just nu finns bara kombinationen men det är väl meningen att det så småningom kommer att bli system med sten eller trä hela vägen.
          Men det hade varit skönt att slippa att ta bort mittstaget även på 200 kar. För som jag förstått det så får man inte dit mittstaget perfekt igen så blir det en svag punkt på karet och det kan gå åt helvete ?

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Men det hade varit skönt att slippa att ta bort mittstaget även på 200 kar.
            Jo det klart

            För som jag förstått det så får man inte dit mittstaget perfekt igen så blir det en svag punkt på karet och det kan gå åt helvete ?
            Okerjn lite jobb är det men nog får man ha tummen mitt i handen om man skulle göra fel när man sätter tillbaka mittstaget
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            Arbetssätt...