"bygga" i baljan?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr B
    • September 2004
    • 1310

    "bygga" i baljan?

    Nå, så här ser det ut, jag har en större mängd kolsten, och skiffer, Mycket tjusigt... Sen har jag biltema blästersand i botten, även det fantastiskt vackert... Nu då till det tråkiga.

    Nära nog varje dag har mina underbara fiskar dragit runt på delar av inredningen, och jag erkänner, jag är lite orolig för att de ska lyckas få stenarna över sig.. kolstenen e inte så blodig, rätt lätt för sin storlek, men skiffer e både tungt, och vasst...
    Har någon några ideer på vad som kan användas till o "bygga" ihopa det här lite mer permanent (mycket mer permanent?) Husfix funderade jag på, men då det rekomenderas att man lackar den var det inte intressant.. någon form för murbruk, och saltsyra tvätt?

    Alla ideer motages tacksamt.
    B!
  • Labeth
    • September 2004
    • 533

    #2
    superlim? används då man sätter fast saker i saltvattenakvarium... men det lär ju inte vara lätt om du ångrar dig
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=275908

    Kommentar

    • Mr B
      • September 2004
      • 1310

      #3
      Superlim är inte lämpligt då det bryts ner i akvariet, Silikon vill jag inte heller ha, då det dels missfägas på ett fult sätt av älger, eftersom inte det e "naturligt". Min närmsta fundering lutar nog åt någon form för cement / murbruk, och pigment av samma typ som man använder till husfix.. vad det nu är för pigment...

      De relativt små mängderna kalk som finns i bruket torde vara överlevnadsbara, då det rör sig om kanske 2-3 liter bruk/cement totalt? (375 liters balja)

      Tänk högt, har nån provat o vet hur det blir?
      B!

      Kommentar

      Arbetssätt...