Spring Rock

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • 0704580588
    • September 2003
    • 4

    Spring Rock

    <font face="Arial">Jag skulle behöva lite hjälp och synpunkter angående BTN-Bakgrunder. Jag har ett akvarium som är 160lx70bx100h och skulle vilja ha en BTN-bakgrund, men den ända som är i närheten storleksmässigt är Spring Rock, eller om man köper moduler. Tror ni att en Spring Rock hade blivit snygg och lika funktionell liggande eller hade ni sattsat på målad bakruta och BTN-Moduler?</font id="Arial">
  • sammy
    • March 2004
    • 282

    #2
    Moduler blir nog bäst tror jag!

    ...Du måste då ha extremt tjockt glas
    240 l. Asien - Indiska Ciklider, Tomat Ciklider, Humlafiskar, kinesiska stenalgätare och en Kulfisk
    270 l. Sällskap - Scalare, fjärilsciklider, Kilfläcksrasboror, Sorgmanteltetra, Siamensis, Ancistrus och två tigersniglar
    54 l. Fiskhotell

    Kommentar

    • 0704580588
      • September 2003
      • 4

      #3
      Jo, glaset är ganska tjockt 15mm....väger en del.

      Kommentar

      • Torstensson
        • June 2002
        • 1964

        #4
        Allt hänger ju på vad du vill ha för slags inredning i ditt akvarie. Springrock är ruskigt snygg, men går ju inte att lägga ner.
        Men inget hindrar ju dig från att kombinera, bara plånboken räcker till, fast funderar man på Springrock så..

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Springrock är ruskigt snygg, men går ju inte att lägga ner.
          Men visst går det väl att lägga Springrock ner. Med "ligga ner" antar jag att ni avser att vrida den 45 grader.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • 0704580588
            • September 2003
            • 4

            #6
            Bara det blir snyggt, för det är ju inte ofta man limmar upp BTN-Bakgrunder i sitt akvarium. Jag själv börjar också luta åt att köpa BTN-Moduler och måla bakrutan svart. Har ju sett många som gjort fina frigolitbakgrunder men min erfarehet räcker inte för att det ska bli perfekt, får börja göra till lite mindre akvarium först.

            Kommentar

            • rennicke
              • November 2003
              • 335

              #7
              Jag skulle lätt ta spring rock. Hade jag råd skulle jag köpa en själv och göra vattenfall och grejer. Den är lätt snyggaste BTN-bakgrunden
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=199905


              Lönen är den enda företeelse som kan gå från futurum till imperfekt utan att passera presens.

              Kommentar

              • 0704580588
                • September 2003
                • 4

                #8
                "Men visst går det väl att lägga Springrock ner. Med "ligga ner" antar jag att ni avser att vrida den 45 grader."

                Hur tror du att det skulle se ut? Jag har inbillat mig att det skulle se snyggt ut. Är kanterna på bakgrunden så att man kan limma alla kanter mot en tillräckligt stor glasruta utan att man skulle få några mellanrum?

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #9
                  Tyvärr sålde jag mitt paludarium med en spring rock igår så jag har inte de exakta måtten, men nog skulle det inte vara några större problem att få det till att passa i ditt kar.
                  Snyggast hade dock varit om ditt akvarium hade varit något lägre och du kört med det öppet så att springrocen stuckit upp cirka 20 cm.
                  Tycker också att du behöver någon modul på botten som komplement om du kör med springrock.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...