Hur montera BTN-bakgrund i Juwel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jone
    • January 2004
    • 3

    Hur montera BTN-bakgrund i Juwel

    Undrar om någon kan ge mig några tips hur man monterar bakgrunden i ett rio 300. Hur får man bort mittstaget. Såg att det fanns nya mittstag att köpa ifall man skulle misslyckas, men det borde gå att ta bort utan att förstöra det eller?
  • Thomaslj
    • May 2003
    • 704

    #2

    När jag satte in en bakrund i mitt juwel 240 så tog jag bort mittenstaget.. självklart lyckades jag ha sönder ena fästet. Fick köpt nytt mittstag. Men det funkade bra.
    http://thomaslj.blogspot.com - Mitt 240 L

    Kommentar

    • denuo
      • August 2003
      • 47

      #3
      Hej,
      vet inte hur man tar bort mittstaget men ifall du har en BTN Rocky-Juwel behövs den inte tas bort för den bakgrunden är i två delar.

      Har en sådan i mitt kar om ni vill se på Zoonen:
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=157548
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=157548

      Kommentar

      • Spijer
        • February 2004
        • 226

        #4
        vadå går det att ta bort mittstaget?

        Kommentar

        • Jone
          • January 2004
          • 3

          #5
          Har en hel bakgrund då jag inte tycker rockyjuwel är så snygg. Därför måste jag ta bort mittbiten, men i värsta fall går det ju att silikonlimma ett nytt stag i glas.Det måste gå att byta stag i ett juwel eftersom det säljs nya, det finns säkert nåt knep att lossa dessa. Ska fråga i affären där jag köpte det i morgon.

          Kommentar

          • Spijer
            • February 2004
            • 226

            #6
            Ursprungligen skickat av Jone
            Det måste gå att byta stag i ett juwel eftersom det säljs nya, det finns säkert nåt knep att lossa dessa. Ska fråga i affären där jag köpte det i morgon.
            Fått reda på nått eller?

            Kommentar

            • heeke
              • April 2003
              • 5033

              #7
              Har inget juwel-kar, men sitter det inte med nitar. Isf får man borra bort nitarna och sedan nita om när man är klar.
              heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

              Kommentar

              • Jone
                • January 2004
                • 3

                #8
                Fått reda på hur man gör. Talade med personal på Gibbon. Man sågar helt enkelt av det gamla snyggt. Köper ett nytt stag som man limmar in i karet. Dock kan man inte sätta det exakt som det var innan utan man måste sätta det bredvid det gamla. Lim följer med när man köper staget. Kostar ca en hundring. Tror jag sätter in 2 nya stag så känns det ändå bättre.

                Kommentar

                • Spijer
                  • February 2004
                  • 226

                  #9
                  Det borde se rätt illa ut om man bara sågar av det och kan man inte isf använd staget man sågade bort igen?

                  Kommentar

                  Arbetssätt...