aqua rock!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tricella
    • October 2002
    • 1052

    #31
    Tack Spijer, men jag syftade på svenska. Med den danska frakten (om man inte själv har möjlighet att åka och hämta) så blir priset som en BTN till slut...eller iallafall nära. Då skulle jag välja BTN alla dagar i veckan.

    Kommentar

    • kramMiiis
      • August 2004
      • 106

      #32
      Var idag och kollade in aquaels bakgrund i en djuraffär här i stan. verkade inte vara alls speciellt tunn. Men vad man ska med myggnätet till som sitter på sidorna har jag ingen aning om...
      har för övrigt en annan fråga!
      Räcker det med ett pumphuvud på 500 liter/h?? akvariet är på 180 liter och 100 cm långt!

      Kommentar

      • kramMiiis
        • August 2004
        • 106

        #33
        En annan fråga! finns det inget annat sätt än att antingen måla eller tejpa på kortsidorna så man inte ser skarvarna och filtermassan?

        Kommentar

        • Tricella
          • October 2002
          • 1052

          #34
          Använd solfilm som man har till bilrutor på kortsidorna...

          Kommentar

          • Spijer
            • February 2004
            • 226

            #35
            Ursprungligen skickat av kramMiiis
            Var idag och kollade in aquaels bakgrund i en djuraffär här i stan. verkade inte vara alls speciellt tunn. Men vad man ska med myggnätet till som sitter på sidorna har jag ingen aning om...
            har för övrigt en annan fråga!
            Räcker det med ett pumphuvud på 500 liter/h?? akvariet är på 180 liter och 100 cm långt!
            Beror väl på vad du har för fiskar, men jag har samma storlek och tycker 600l/h är för lite. Ska byta till 1000l/h sen.

            Kommentar

            • kramMiiis
              • August 2004
              • 106

              #36
              Själv så kommer jag bara att ha sällskapsfisk i karet. typ platy, tetror, molly och pansarmalar

              Kommentar

              • ebbaliten
                • August 2004
                • 233

                #37
                Ursprungligen skickat av Tricella
                Har du bilder ebbaliten?
                Bättre sent än aldrig .

                Fick tvärlåna en kamera och gjorde ett försök men bilderna blev bedrövliga. Men men, ni får en aning om hur Aqua Rock ser ut i akvariet. För 995kr så är jag nöjd .
                Mvh Åsa & Jonas

                Man slutar aldrig att förvånas...

                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=15134

                Kommentar

                • Mogwai
                  • November 2002
                  • 3021

                  #38
                  Har skaffat 2 st Auqa Rock, dels en till mitt 250 liters samt en till 480 liters. Har ej installerat dem ännu, men så fort detta skett så kommer det att komma bilder.

                  Kommentar

                  • dinajel
                    • November 2004
                    • 606

                    #39
                    Hur är Aquarock att modifiera storleksmässigt? Kan man såga i den? Jag funderar på att installera en sån bakgrund i ett litet 50x30x25-akvarium, men blev lite förskräckt när jag såg att bakgrunden var gjord av glasfiberarmerad plast. "Armerad"? Det låter läskigt. Är det någon som har provat att såga i en Aquarock?
                    Bilder på mina akvarier.

                    Kommentar

                    • ebbaliten
                      • August 2004
                      • 233

                      #40
                      Ursprungligen skickat av dinajel
                      Hur är Aquarock att modifiera storleksmässigt? Kan man såga i den? Jag funderar på att installera en sån bakgrund i ett litet 50x30x25-akvarium, men blev lite förskräckt när jag såg att bakgrunden var gjord av glasfiberarmerad plast. "Armerad"? Det låter läskigt. Är det någon som har provat att såga i en Aquarock?
                      Jag fick såga i min, den var 125cm och vårat 240 liters är bara 120 långt. Gick bara fint, använde en liten hobbysåg. Däremot så nöttes tänderna på bladen ned rätt snabbt, går nog åt ~3st blad. Man kan slipa med sandpapper sen om man vill ha en mjuk kant.

                      Det enda du ska tänka på är att vara försiktig och inte bryta för mycket i den eller såga för snabbt/hårt. Då kan den spricka, var nära ett par ggr för mig när jag var för snabb.

                      Men som sagt, det går bara fint. Vet inte vad dom kan mena med armering?
                      Mvh Åsa & Jonas

                      Man slutar aldrig att förvånas...

                      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=15134

                      Kommentar

                      • kramMiiis
                        • August 2004
                        • 106

                        #41
                        Jag har också satt in en sådan bakgrund, tyvärr så sågade jag min med en maskin. Och mycket riktigt så spräckte jag av ett hörn på den, trixade ihop den igen med silicon. Med glasfiberarmering menas att den är förstärkt med ett nät som är gjort av glasfiber som är ingjuten i bakgrunden.. Och jag måste hålla med ebbaliten, det går åt en hel del sågblad... :-(. Ska snart lägga ut en del bilder på den...

                        Kommentar

                        • ci
                          • November 2004
                          • 2

                          #42
                          Her er noen bilder av aquarock i 240l akvarium:
                          http://www.nettakvariet.no/forum/showthread.php?t=17819

                          Jeg brukte en vinkelsliper for å kappe bakgrunnen...

                          Kommentar

                          • p
                            • February 2003
                            • 49

                            #43
                            Har haft aquaels bakgrund till mitt 300L i drygt ett år nu. Jag är nöjd och rekommenderar den om man inte har råd att satsa på BTN. Den är också smalare än BTN vilket jag tycker är bra eftersom jag har mycket växter. Den flagnar lätt när man sågar i den så ta det försiktigt.

                            Kommentar

                            • Lucas_no1

                              #44
                              Aquaels svarta är en tunn plast bakgrund men den kostar ju bara 270kr.
                              Jag har just fått mitt nya akvarium och min nya tunna plastbakgrund.
                              Jag funderar på att lacka om den i annan färg och ventuellt bygga ut den lite med frigolit.
                              Är det någon som gjort det? *nyfiken*

                              Kommentar

                              Arbetssätt...