Omstart 375!

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alexander Ylipää
    • May 2003
    • 1831

    Omstart 375!

    Tja!
    Det blev ingen 530 affär som jag hade tänkt o ha oscars i, så därför så ska jag starta om 375:an helt och hållet och vill ha ett 100% Biotop akvarium!
    hade först tänkt kardinaler och scalare tillsammans med några stiliga malar, och CO2 tillförsel.
    eller ska man sattsa på något annat?
    Med vänlig hälsning
    Alexander
  • mattias89
    • December 2003
    • 316

    #2
    Sydamerika biotop alltså. Discus och några fina tetror. Lr om du vill ha scalare så brukar dom ju gå bra med discus och höga tetror+att dom lever i samma biotop som discus. Annan ciklid som jag kan rekomendera är sajicasiklid. En riktit trevlig bekantskap. Sök här på zoopet men ta ingen notis om bilden för den visar inte rätt färger. Mina är bara så mörka när dom leker o har knallröda fenor. Väldigt vackra och "lagom" storlek så att d inte slukar tetror. Och d e väldigt fredliga o gräver inte så mkt heller. rör nite växter
    Mvh Mattias Nordfeldt

    Kommentar

    • Alexander Ylipää
      • May 2003
      • 1831

      #3
      Okey, tack för svaret. Nu är det så att jag har redan ett 720 kar med discus, så det blir det nog inte i detta!
      Med vänlig hälsning
      Alexander

      Kommentar

      • Johan73
        • December 2003
        • 483

        #4
        sajicasiklid

        Men den vill väl ha högre Ph än de andra har jag för mig?
        /J

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Lite underlig insttällning att betrakta fiskar som inredning i ett akvarium.
          Eller menar du med "något annat" inredninsdetaljer som skall ersätta fiskarna - verkar i så fall vara ett rätt konstigt akvarium.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Alexander Ylipää
            • May 2003
            • 1831

            #6
            Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman
            Lite underlig insttällning att betrakta fiskar som inredning i ett akvarium.
            Eller menar du med "något annat" inredninsdetaljer som skall ersätta fiskarna - verkar i så fall vara ett rätt konstigt akvarium.
            Hur menar du nu? Förstår inte alls vad du säger
            Med vänlig hälsning
            Alexander

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #7
              Hur menar du nu? Förstår inte alls vad du säger
              Vet du inte vad du gör - du har ställt en rätt märklig fråga om fiskar!!! på kategorin "Inredning".
              De som svarat har ju också felaktigt uppfattat denna inredningsfråga som en fiskfråga.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • oveb
                • January 2004
                • 2577

                #8

                Altum skalarer och ett rejält stim Corydoras tycker jag.

                Och så såklart några balla malar, L046 ?? Lite dyr men otroligt snygg !
                Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #9
                  Eftersom antingen frågan är konstigt ställd eftersom alla svarar med tips på fiskar när tips på inredning efterfrågas.
                  Eller så gäller frågan fiskar och då är frågan inlagd på fel kategori så låses tråden.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...