BTN till malawi med hålsten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • WhiZpEr
    • May 2004
    • 108

    BTN till malawi med hålsten

    hej!

    Skall köpa en 200 BTN till ett kommande malawikar som ska innehålla någon sorts sand t.ex rådasand samt hålsten.
    Det jag undrar är om BTN Malawi eller BTN Tang. passar med vit hålsten ? någon som testat eller har bilder ?
    Tänkte om det ser dumt ut med stenfärgad BTN och vit hålsten.

    Säg vad ni tycker allihopa !
    /mvh: Daniel.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Tycker att man skall välja stenar som går i ton med bakgrunden och det gör ju knappast vit hålsten.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Schull
      • August 2004
      • 2889

      #3
      Hej Whizper! Precis som Kjell sa så brukar det bli snyggare om man har sten som stämmer någurlunda i färg med bakgrunden.. Bärgs klippan= BTN bakgrunden i ditt fall och stenarna i sanden brukar vara av samma "art", Så jag tycker du ska "skippa" hål stenen och leta efter stenar som passar i hop med bakgrunden.
      MVH/Lasse
      Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

      Kommentar

      • bottes
        • March 2004
        • 232

        #4
        Humm, sitter i samma tankar.
        Ska försöka få mitt 375l Malawi att se ut lite som ett saltvattens kar men jag tänkte Rocky bakgrund men det kommer ju att se fult ut med vit botten och hålsten till den och blått ljus så nu är jag osäker.
        Daniel
        http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=187560

        Kommentar

        • Schull
          • August 2004
          • 2889

          #5
          Hej bottes! Varför vill du att det ska se ut som ett saltkar?
          Gör det till en Malawi biotåp i stället, du ska ju ha Malawi ciklider.
          /Lasse
          Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

          Kommentar

          • bottes
            • March 2004
            • 232

            #6
            Jag tycker att en väldigt massa kar man ser med malawi ser ut som det och det är snyggt, men då är det oftast hemgjorda bakgrunder eller bara vita stenar staplade mot bakrutan och vit sand.
            Daniel
            http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=187560

            Kommentar

            • Schull
              • August 2004
              • 2889

              #7
              Hej! Jo det är klart man kann ha korall sand och stora vita stenar.
              Har själv haft kar med vit sten (vit marmor kross) men jag tyckte det värkade som fiskarna inte ville färga ut ordentligt, det berodde på färgen på sanden sa förståse påarna på den tiden (tidigt 90 tal), men smaken är ju delad! Sen tycker jag att ett kar som på minner om sjön där fiskarna kommer ifrån är att föredra.
              Du kan ju alltid starta ett coralrevs akvarium oxå/Lasse
              Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

              Kommentar

              • bottes
                • March 2004
                • 232

                #8
                Jo, det är mycket man skulle vilja starta upp men man kan ju inte bygga huset som en laburint med akvarium eller? *S*
                Daniel
                http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=187560

                Kommentar

                • limpus
                  • December 2003
                  • 288

                  #9
                  själv tänkte jag starta ett 240L malawi med just Rocky bakgrund å faxe grus samt hålsten å kalk stenar tanken va just då med bakrunden som då e ganska mörk va just för att bryta av lite mot allt det vita såå vi får väll se hur det blir

                  Kommentar

                  • Schull
                    • August 2004
                    • 2889

                    #10
                    bottes! :-) Det är nog tur att man inte kann starta allt man vill, det skulle så att säga bli rätt trångt med tiden *S*..
                    MVH/Lasse
                    Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

                    Kommentar

                    • Norpan
                      • December 2003
                      • 679

                      #11
                      Pimpsten liknar BTN-modulernas färg ganska mycket och de är väldigt lätta, vilket är positivt om man vill ha mycket sten..
                      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251501

                      Grodor..lite trevligare, lite bättre

                      Kommentar

                      • WhiZpEr
                        • May 2004
                        • 108

                        #12
                        Ursprungligen skickat av Norpan
                        Pimpsten liknar BTN-modulernas färg ganska mycket och de är väldigt lätta, vilket är positivt om man vill ha mycket sten..
                        finns det någon länk med en bild på hur Pimpsten ser ut ?

                        Kommentar

                        • Mad Dog
                          • August 2004
                          • 10

                          #13
                          Jag tror det är sån här pimpsten som Norpan menar: http://www.hos.se/~upload/E-Commerce/product.asp?pid=720

                          Kommentar

                          • Schull
                            • August 2004
                            • 2889

                            #14
                            Min pimpsten är lite mer gul bers (kan ju vara fotot som luras) sen flyter den bara tils den har fylts med vatten,sen sjunker den såm en sten.
                            /Lasse
                            Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

                            Kommentar

                            • roccster
                              • August 2004
                              • 94

                              #15
                              Försök få in något som innehåller mycket kalk. Om du nu ska ha en BTN kanske du skulle se hur det funkar med korralgrus till istället för rådasand. Håller iofs. med Kjell, försök gå på grejjer som matchar bakgr. och det gör någ rådasand bättre än korallgrus.
                              / Richard

                              Kommentar

                              Arbetssätt...