Stenar i ugnen?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Slin
    • January 2004
    • 53

    Stenar i ugnen?

    Igår i akvarieaffären fick jag höra att man kan ta bort alger från stenar genom att lägga dom i ugnen i en halvtimme i 200 grader. Nu vill jag veta ifall det är nån som testat det tidigare? Funkar det på alla sorters stenar? Jag har lavasten, kalksten och schiffer.

    Svara snabbt för snart blir dom grillade...
  • Robot
    • February 2004
    • 1174

    #2
    Jodå, det funkar.. Men du dödar bara algerna, du får ändra tvätta stenarna lite efteråt... Men det släpper mycket lättare..

    Kommentar

    • Slin
      • January 2004
      • 53

      #3
      Har just tagit ut lavastenarna ur ugnen och börjat skrubba. Men det är lika omöjligt som vanligt att bort algerna.

      Nån som vet hur i h-vete man får bort det??

      Kommentar

      • Robot
        • February 2004
        • 1174

        #4
        Det finns starka rengöringsmedel, för t.ex. båtar och balkonger och annat, men då riskerar du ett få det i karet...

        Låt algerna vara annars, det som du inte får bort.. Ser snyggt ut om stenarna inte är alldeles rena, det är dom aldrig i naturen..

        Kommentar

        • spiggen

          #5
          Vad är det för typ av alger ??
          Jag körde ner 2 st siamesis och vips så var algerna borta efter en veckas jobb, funkar även bra på rötter..
          prova det funka väldigt bra för mig..

          Kommentar

          • Slin
            • January 2004
            • 53

            #6
            Ja, siamesis kan ju funka. Men frågan är om mina malawifirrar kan låta bli dom. När jag stoppade ner 3 st ancistrus som var ca 2-3 cm blev det en fin middag för mina monster...

            Kommentar

            Arbetssätt...