Lack till bakgrund

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mr_svensson
    • May 2004
    • 12

    Lack till bakgrund

    håller på att bygga en bakgrund i frigolit och husfix.
    tänkte även blanda i sandfärgspigment i fixet efter tredje strykningen, så det blir lite ljusare och inte bara grått.
    sen behöver jag en 2-komponentslack, men vet ej vilken jag vågar prova, den skall vara mycket matt (hittat en vattenbaserad 2-kom med 10 glans= väldigt matt)
    men man vill ju inte att fiskarna skall dö och butikerna vågar ju inte lova nånting, kan jag iof. förstå..

    har byggt en förut men då använde jag 2-kom. båtfärg (grå) och det funkade men tänkte hoppa över det steget och få in lite roligare pigment i akvariemiljön.

    funkar sprayfärger och sen ett lager lack på det?????



    tacksam för svar.
    Peter
  • Hasse H
    • August 2004
    • 2111

    #2
    Jag har alltid använt Epotex NM Akvarielack med mycket gott resultat. Den är dock inte matt, tvärtom, men med tiden brukar den mattas ner pga beläggningar och alger.

    mvh
    /Hasse
    mvh Hasse
    Det man inte vet, har man ingen aning om.

    Kommentar

    • mr_svensson
      • May 2004
      • 12

      #3
      den 2komp. lack jag kollade på fick man köpa till mattningspasta, kanske det finns till epotex också?

      finns epotex i vanliga färgaffärer eller är det specialbeställning på den?

      Kommentar

      • Hasse H
        • August 2004
        • 2111

        #4
        Vet ej om det finns mattningspasta till Epotex. Lacken går att beställa i olika stora satser via postorder, men det finns också en del återförsäljare runt om i landet. För mer info besök http://www.epotex.se. Det bästa är att maila deras kundsupport, de svarar snabbt under kontorstid.

        /Hasse
        mvh Hasse
        Det man inte vet, har man ingen aning om.

        Kommentar

        • spaceace
          • February 2003
          • 257

          #5
          Jag använde Norsjö Epolan V 2-komponent golvlack, finns både blank och matt. Att lacken är blank syns inte när du vattenfyller akvariet. Enda nackdelen jag har märkt med denna lack är att den blir grå ifall man lägger ppå för tjocka lager. En fördel är att den är vit innan den härdat och sedan blir genomskinlig, så det är lätt att se var man missat.
          Min zoon
          Mitt fotogalleri

          Kommentar

          • Schull
            • August 2004
            • 2889

            #6
            Biltemas 2 komp golv lack
            /Lasse
            Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

            Kommentar

            Arbetssätt...