Någon som provat denna färg?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tottofagrin
    • July 2003
    • 330

    Någon som provat denna färg?

    Funderar på att skaffa mig någon lågbudget variant på en bakgrund. har kollat in Aquaels svarta bakgrund. Problemet med de (tycker jag) är färgen som inte ser särskilt naturtrogen ut. Då jag för ganska många år sedan såg "stenfärg" i en butik började jag leta på nätet om det fanns något sådant fortfarande att få tag på. Hittade detta:

    Välkommen till Panduro! En DIY-värld full av färg, garn, papper, lera, pärlor, tyg, DIY-kit med mycket mera vare sig du är nybörjare eller pysselproffs.


    Denna färg finns i flera olika färger och en del ser faktiskt riktigt bra ut. Är det någon som har provat detta? Jag förmodar att man måste lacka färgen med 2-komp. lack innan man sjösätter den.

    Priset är ju ganska dyrt med tanke på åtgång (2-3 strykningar), men det blir nog, trots det, billigare än de dyrare bakgrunderna.

    mvh
    Kalle
    MVH Kalle
    "Skogseken har skaftat ollon, till skillnad från bergseken, precis som jag" - En av mina föreläsare på Alnarp
  • nyrswede
    • July 2004
    • 23

    #2
    Nja, det står ju inte vad som är i färgen, men chansa inte på att någon färg funkar i akvarium. En vanlig väggfärg utsöndrar gosiga kemikalier i upp till 5 år...Jag kör med en lågbudgetbild som jag köpte på nån Zoo affär. Billigt och kul är annars att bygga en extern låda som man sätter bakom akvariet och inreder lite snyggt.
    "Just keep swimming!"

    Kommentar

    • snicke
      • March 2003
      • 118

      #3
      Den fungerar säkert utmärkt, om man lackar med 2-komp efteråt.

      Kommentar

      • Tottofagrin
        • July 2003
        • 330

        #4
        Ja, jag menar färgen kan ju inte släppa kemikalier igenom en 2-komp golvlack.. Jag undrade mer om någon har provat utifrån ett mer estetiskt persepktiv..

        Ska ta tag i det där efter semestern..

        MVH Kalle
        MVH Kalle
        "Skogseken har skaftat ollon, till skillnad från bergseken, precis som jag" - En av mina föreläsare på Alnarp

        Kommentar

        • fc25
          • September 2003
          • 330

          #5
          Mycket bra idé, nu blev jag sugen själv. Den där bakgrunden tycker jag verkar bra eftersom den inte tar upp så mycket plats i akvariet.

          Det finns ju även "Fleckstone" på sprayburk, kanske är lite lättare om man vill tona med olika färger. Blir lite dyrare men det var bara en tanke.
          http://www.plasti-kote.co.uk/Site/productsdetail.asp?PRODUCT_ID=12
          //Fredrich

          Kommentar

          • Thomaslj
            • May 2003
            • 704

            #6

            Satt o skissade på en bakrund för inte så länge sen. Blev inget av det men kanske kan ge er några ideer.

            http://w1.346.telia.com/~u34612497/bakrund.jpg

            Meningen med den var att försöka likna havsbakrund så mycket som möjligt.
            http://thomaslj.blogspot.com - Mitt 240 L

            Kommentar

            Arbetssätt...