Terracottalera i karet ??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    Terracottalera i karet ??

    <font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS"><font color="blue"></font id="blue">
    Tja!
    Hmm..igen kanske...jo det var en annan sak ja tänkte på nu när ja ska stoppa i ny grus/sand....bottengödning...e de nåt man behöver bry sig om?
    Tänkte mest på att kanske köpa vanlig terracottalera nånstans och rulla små kulor istället för o köpa såna lerkulor i akvarieaffären för massor av stålar.

    Funkar det med lera som dom har på typ Panduro hobby tro?
    1 kilo terracottalera för 69 spänn. NICE price om man kan ha de som gödning till rötterna.
    Artikelnummer: 041020
    Varunamn: HOBBYCLAY TERRACOTTA 1KG
    Varuinformation: Hobby Clay är en lera som stelnar och får en keramikliknande yta efter 1-2 dygns lufttorkning. Lätt att forma, spricker inte och krymper minimalt. Återger fina detaljer vid avtryck. Kan målas med Hobby-Lack, FolkArt färg eller Tilda-färger.

    Terrakottafärgad.

    Förp. med 1 kg.
    Katalogsida: 03H s.145
    A-Pris: 69,00 SEK


    //Matte
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri
  • Tiberon
    • June 2004
    • 35

    #2
    Vissa växer mår bättre med lite bottengödning. Du får dock tänka på att inta använda för mycke för det kan bli en hel del alger om näringen läcker ut i vattnet.
    Om du fortfarande vill använda lera kan du kolla hos närmsta trädgårdshandel som har damm växter. Där köppte jag 10kg lera för näckrosor till ungefär samma pris som du anger.

    Kommentar

    Arbetssätt...