Nyinredning av 375 liters

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    Nyinredning av 375 liters

    <font face="Comic Sans MS"><font color="red">Tja!
    Nu e de så att ja ska göra helrent i mitt akvarie och under tiden har jag satt över mina diskusar o malar o lite kardinaler i ett 165 liters som står igång.
    Men så tänkte jag stoppa ny sand och ändra lite inredning,rötter o stenar o växter.

    Räknar med att ha igång det nya ikväll nån gång men så tänkte jag hur länge jag ska vänta innan jag stoppar tillbaka fiskarna?????

    Ska jag slänga över några imorron tro? Och resten efter nån dag till typ söndag?

    //Matte</font id="red"></font id="Comic Sans MS">
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri
  • drifter
    • June 2004
    • 133

    #2
    du ska minst vänta 3 dagar för att bakterierna och så ska komma

    Kommentar

    • Svan
      • April 2004
      • 63

      #3
      Eg. ska man ju vänta minst en vecka med ett "rent" akvarium för bakterierna...
      Men om du fyller på med vatten från 165l-karet så kan du nog slänga i ETT PAR fiskar efter ca 3 dagar... bäst skulle vara om du höll filtret igång och inte gjorde rent det helt.
      Har filtret varit stillastående mer än ett par timmar så dör bakterierna och blir ist skadliga för fiskarna...

      Lycka till
      /Daniel

      160 liter blandat, 54 liter yngel

      Kommentar

      • nilssonnet
        • January 2004
        • 603

        #4
        Efter vattnet har klarnat (dimman har lagt sig) kan du börja slänga i fiskar succesivt. Vattnets kemi förändras inte om där inte finns några fiskar i (finns där inget att bryta ner kommer det inte komma några nedbrytningsbakterier).

        Jag hade slängt i de billigaste fiskarna först, efter nån dag några fler fiskar i, nån dag till några fler fiskar, och tillslut i med alla diskusarna (antar att de är dyrast).
        Na klar!

        Kommentar

        Arbetssätt...