rötter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fija

    rötter

    Kokade rötterna för ett tag sen ca en timme på varje sida eftersom de var mögliga på den biten som var ovan vatten.
    Vattnet i kastrullen blev ju jättebrunt och jag trodde att de inte kunde färga så mycket mer.
    Men nu är vattnet tebrunt jämt och ständigt i akvariet. Byter vatten ofta men ändå blir de likadant. Nu är det dessutom massa maskar på rutan (vita ca 2 mm) och massa små prickar på rötterna. Jag tror de håller på att käka upp dem då de nästan verkar lösa upp sig.
    Jag matar ju inte överdrivet mycket i det akvariet eftersom jag bara har en eldbukssalamander och en mal där.
    Ska ta upp rötterna nu och det är ju lite synd på så stora rötter.. Aldrig mer att jag kokar en rot..

    mvh
  • Haplo
    • November 2002
    • 126

    #2
    Vad har du för sorts rot??
    JÅJä

    Kommentar

    • Laesk
      • March 2004
      • 399

      #3
      Kan de verkligen va stora när du får ner dem i en kastrull/kok-kärl.

      Jag tror du haft otur och fått en rot med dålig kvalité. Släng å köp ny!
      http://hem.bredband.net/b396924/web/index.html
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=184765

      Kommentar

      • Fredde S
        • February 2004
        • 68

        #4
        kasta roten!!!

        Kommentar

        • Supermick
          • April 2002
          • 248

          #5
          låter som Nicowood ( är dom med som det är en massa maskhål i från början) dom brukar bara hålla ett par år i vatten innan dom börjar lösa upp sig
          skulle kunna tro att dom tål kokning ganska dåligt
          let's get wet

          Kommentar

          • Fija

            #6
            Det är två helt vanliga såna där sk mangroverötter, svartbruna. Och kastrullen är modell syltkastrull och då fick jag ändå koka dem 1 timme på var ände. Har köpt en annan rot på samma ställe som låg i samma akvarium, men den har hållt sig och den har jag inte kokat. Men han som har akvarieaffären sa sen att de blir förstörda om man kokar dem, man kan skålla dem lite om de är mögliga sa han.
            Får ha dem till nåt annat istället.

            mvh

            Kommentar

            Arbetssätt...