Orolig för vikt !

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Djärven
    • April 2004
    • 6

    #16
    Borde inte akvariumtillverkarna se till att akvarium klarar en hel del övervikt? Jag tycker då att akvariumet som är på 200L borde klara av en vikt som 200L sand och sten allstrar. Men jag kanske har fel. Ingen som vet hur mycket ett 200 L akvarium pallar?

    Kommentar

    • Jos
      • April 2004
      • 11

      #17
      Tack till H.G för att du reder ut fysikens lagar åt oss. Man borde nog varit vaknare på dom där lektionerna.
      Har själv sökt adressen till min tillverkare(Zooline tror jag) men inte hittat något. Nån som har en länk ?
      Johan

      Kommentar

      • Laban1234
        • April 2004
        • 13

        #18
        Det är nog ingen fara jag har ett 540Liters akvarium med en ihopsnickrad bänk som jag gjort själv. Det är ungefär tre-fyra hinkar med grus och sedan en massa sten och rötter men det håller fin fint.. =)

        Kommentar

        • heeke
          • April 2003
          • 5033

          #19
          Jag förstår inte era funderingar...

          Självklart är ett normalt akvarium oavsätt storlek anpassat för att innehålla sand, sten, rötter, fiskar, vatten mm. Dessutom lär det finnas en viss säkerhetsmarginal.
          heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

          Kommentar

          • JR
            • April 2003
            • 2112

            #20
            H.G. om du kollar ursprungsfrågan så är det just sand som efterfrågas, och oavsett om sand väger lite mer än vatten i volym räknat så är det ändå marginell skillnad.
            Ett vanligt akvarium, ram eller inte, tål att fyllas till bredden med sand utan problem.
            --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
            http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

            Kommentar

            Arbetssätt...