Juwel bakgrund installation o har funderingar och behöver tips. Förstörs akvariet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Unicorn_
    • January 2017
    • 1

    Juwel bakgrund installation o har funderingar och behöver tips. Förstörs akvariet?

    Har äntligen köpt och passat in min bakgrund i mitt juwel rio 180. Sågat till det och fixat så att utsuget från pumphuset ska vara enkelt att ta av/sätta fast. Så långt allt ok. Men haft lite funderingar(övertänkare) för har aldrig haft ett sådant här typ av bakgrund förut. Akvariet köpte jag nytt till min mamma sen köpte hon större o jag har ju inte så stora fiskar så tänkte att då kan dom få flytta in i det så akvariet är helt och har aldrig läckt.

    Frågor nu då som jag tänker på:
    Kan juwel bakgrund stone granite förstöra akvariet?
    Så det spricker eller börjar läcka menar jag?
    Expanderar det i vatten?
    Sen undrar jag om man kan lämna kvar den vänstra biten på kanten av den första bakgrundsdelen (som egentligen ska dölja en skarv men jag ser att i juwels video för decoration tutorial tagit bort den biten) för att dölja en luftslang i kanten på akvariet? Eller måste man ta bort den skarven o ha bakgrunden tät emot sidan på akvariet?
    Slangen och nederkanten på bakgrunden ska sen döljas med bottensubstrat så inga fiskar kommer kunna ta sig emellan glaset och bakgrunden.

    Någon med erfarenhet som kan hjälpa och tipsa?

    Tacksam! /Nervös övertänkare
  • åheim
    • April 2006
    • 13131

    #2

    Frågor nu då som jag tänker på:
    Kan juwel bakgrund stone granite förstöra akvariet? Nej
    Så det spricker eller börjar läcka menar jag? Nej
    Expanderar det i vatten? Nej

    Om du lämnar utrymme bakom bakgrunden är det en bra idé att täta så inte fisk fastnar där bakom.
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    Arbetssätt...