Hej, har fått tag i ett 343l helglas akvarium. Akvarium har ingen ramp som täcker utan det är täckglas och belysningen är led. I akvariumet tänker jag antingen ha btn slimline eller btn moduler och det jag undrar över är tips på hur man gör det snyggt över bakgrunden när det inte är en aluram eller ramp som täcker utan man ser ju toppen på slimlinen eller modulerna. Om det t.ex är moduler som ska se ut som klippöverhäng kommer man ju se de vita på modulerna och även se ner in i dom. Typ i filterhörnet/filtermodulen. Så några tips på hur man gör det snyggt ändå?
Göra det snyggt med btn slimline
Kollaps
X
-
Det enklaste är ju att färga de vitgula kanterna med en vattensäker tuschpenna eller så stryka en remsa med tunn svart silikon på kanten och i silikonet kan man ju strö ut och trycka in lite av bottengruset.
Vill man gå ett steg till kan man ju placera t.ex. en monsteria i den öppna modulen, eller så sågar man t.ex. plexiglas med en figursåg och placerar på kanten på modulerna så att dessa täcks och sedan kan man placera något på dessa (t.ex. klä ovansidan av plexiglaset med silikon med inpressat bottengrus).Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt. -
Det enklaste är ju att färga de vitgula kanterna med en vattensäker tuschpenna eller så stryka en remsa med tunn svart silikon på kanten och i silikonet kan man ju strö ut och trycka in lite av bottengruset.
Vill man gå ett steg till kan man ju placera t.ex. en monsteria i den öppna modulen, eller så sågar man t.ex. plexiglas med en figursåg och placerar på kanten på modulerna så att dessa täcks och sedan kan man placera något på dessa (t.ex. klä ovansidan av plexiglaset med silikon med inpressat bottengrus).Kommentar
-
I den här modulen får du i tyå 10L filtermattekuber... http://www.akvariumkungen.se/bakgrun...alt-gnejs.htmlViva Leo BuscagliaKommentar
-
Kommentar
-
I den här modulen får du i tyå 10L filtermattekuber... http://www.akvariumkungen.se/bakgrun...alt-gnejs.html
Kommentar
-
Kommentar
-
Ytterfilter är aldrig nödvändigt!!Viva Leo BuscagliaKommentar
-
Hur många liter i timmen behövs på pumphuvudet till 343?Kommentar
Kommentar